Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Kvasthilda - 5 januari 2016 12:45


Frågade Maken lite oskyldigt - ingen hockey idag? Jag ska fan inte se nå' mer hockey. Svinirriterad på taskiga domarbeslut. Idiotiska utvisningar. Tyvärr är det domaren som bestämmer. Han blev så jävla arg igår att han stängde av teven innan matchen var slut. Det klagas på domarvåld - o med rätta men gårdagens korkade beslut kostade juniorkronorna en plats i finalen. Två helt idiotiska utvisningar. Nu skiter ju jag oftast i allt vad hockey heter, men tillome jag såg att den där tacklingen inte var nåt annat än en tackling. Hur fan ska nån våga tacklas framledes om en sån grej blir utvisning med extra tid?? Den andra var inte ens en tackling. OK, domarna är människor de med o ser inte alltid exakt vad som händer men det är ju händelser som går att se på en skärm om de är osäkra. Äh. Bullskit. 

Brorsans äldste son jobbar som fotbollsdomare. Modig kille. 

Av Kvasthilda - 5 januari 2016 09:45


Mobilen ligger intill mig. Jour idag. En vanlig B-dag så den slutar 1500 om inget sker. Idag är första dagen på mitt nya schema. Jag har bytt helg. Vi har alla bytt helg, från jämna till udda o udda till jämna. Men jag tog det ett steg ytterligare o bytte en gång till, så jag är fortfarande ledig jämna helger. Vilket innebär att jag jobbar två helger på raken här. V53 o v1. Kommer att bli konstigt framledes, för jag kommer att träffa andra människor än jag gjort hittills. Andra förare. Man ser normalt samma personer, speciellt under helgerna. Nu blir det annat blod i leden. Andra ansikten. De jag delat tur med hittills kommer att bli helt andra förare. Som Isse sa, -Vill du inte va med mig nå mer? 

Sonen kom hem igår. Hämtade honom vid bussen. Kråk drog till Fällfors. I den iskalla vinterkylan. Kallt Kallt Kallt. 

Maken var jättetrött o la sig tidigt igår. Sonen ville se film så vi slängde i Mission Impossible. Den senaste. Rogue Nation. Med svenskt snack. Rebecca Ferguson var med i Nya tider en gång i tiden menhar sen gjort internationell karriär. Svernsken hon kommunicerar med är Jens Hultén. Vidret Boder i Beck eller Seth Rydell i Johan Falk-serien. Bara för att knyta ihop honom med Rebecca, förtuom deras svenska ursprung, är att han också varit med i Nya tider, om än bara i ett par avsnitt. Tror inte jag sett ett enda. Tycker alltid det är kul att höra svenska i amerikanska storfilmer! Men rackarns vad gammal Tom Cruise har blivit! Det är ju några år sedan hans första MI-film - o framför allt sen Top Gun. Ung o snygg. Fast det är klart. Han är ju jämngammal med Maken :) 

Av Kvasthilda - 5 januari 2016 09:00


Eget tema nr 1 Säsongsbetonad

5/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards