Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Kvasthilda - 6 januari 2016 23:41


Blerrkk. Urrkkk. *suck* dammit. fuck. Nåt annat tillmäle jag kan slänga in, eller som du kommer på själv, lägg till det. Svinjävlakallt. Frost på ledningen. O nu nåt tjall på ledningen. De ställde just mitt tåg. Får vänta in norrmannen o passåka med honom. Inte hela världen, för det GÅR att slagga bakhytt. Till o från i alla fall. Kokade mig lite kaffe o hällde på termos o tog upp den überkassa termomuggen ur ryggan för att fylla med choklad när det blev dags för avgång. Mmmmm. Står kvar där jag lämnade den. Nu tar det ett par timmar innan jag får lämna det här stället o åka hem. Dock är det inte säkert att man blir så sen hem. Norskarna brukar ha bråttom till Kiruna o mitt ordinarie tåg har lång gångtid. Kanske kommer hem före utstämplingstiden är inne. Man vet aldrig. Eller så blir vi stående efter linjen. Jippi för det med! Tur att jag har med en tjock engelsktextad bok. En av Hunterböckerna. Har bara läst några sidor än. Åsså är jag "ledig" i morgon. Nästa jobb är på ehhhh.... fredag? Jour. Har ju B-vecka nu när Tomten o jag bytte helg.

Försöker att inte väsnas för Mallan ska sova i rummet intill.

hade kunnat slå på teven men vill inte störa henne o jag klarar mig utan teve. Får väl fäjsbooka lite till då. Eller läsa. Eller lura i fåtöljen. För soffan rör jag inte.

O trött är jag inte heller.

Surgubben var då på något bättre humör när jag for.


Av Kvasthilda - 6 januari 2016 14:20


Dessa jävla helgdagar. OK, de ger lite extra slantar i lönekuvertet o det behövs, men det stökar med allt annat som ska göras. Vi väntar på den nya frysen o inget händer innan helgerna är över. Vi behöver ringa nån VVS-firma o få tag i en ny toalett o vattenblandare till köket. *huff* Pigans motorvärmare fungerar inte o fan vet när de kan fixa det problemet. Kul, nu när det är som kallast. Kylan har slagit till o Maken är på krigsstigen. Giv mig styrka, nån! 

Åker o jobbar om en timme i alla fall. O skickar Sonen till sin syster o systerson. Sen får han sitta o sura bäst han gitter, den där surgubben. 


Av Kvasthilda - 6 januari 2016 09:00


Tema nr 167 Lika men olika

6/366


Har några ljuslyktor i samma modell. Det som skiljer, förutom mönstret som faller lite som det vill, är färgerna. Det är tre metallfärger, silver, guld och koppar/brons. Lite svårt att se i bilden. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards