Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Kvasthilda - 8 januari 2016 09:44


Teljus. Det är vad de kallas i Norge också. Värmeljusen. Jag har tänt åtta stycken just nu, plus ett av mina hemstöpta. Det har ju varit ett par iskalla dagar här. Idag är det "bara" 16 grader. Igår höll det sig mellan 30 o 33 utanför köksfönstret. Såg tre svarta figurer gå ut från grannens port - promenad? Idag kan man ju stå ut med det. De var svarta från topp till tå. Reflexer då kanske? Att vi har en vit vintervärld hjälper inte när det blir mörkt. Fast nu har det inte ens blivit ljust än... Vi har en blå gryning därute. 

Folk har sett - o fotograferat solen. Antagligen från Loussa. Eller sina höga lägenhetsfönster. Narvik får vänta en månad till innan solens strålar når dem. För mycket berg omkring som skymmer horisonten. Hade hoppats kunna ta mig ut idag när jag fått en natts god (nåja) sömn men då försvann superkylan o det är lite grått därute. Molnen hänger mellan oss o himlen. Ville ha en glasklar dag. O hade hoppats få lite fina frostbilder om några dagvar. Blev inte så många svinkalla dagar så det blir ingen stjärnfrost. 


Av Kvasthilda - 8 januari 2016 09:00


Tema nr 340 Vem har varit här?

8/366


=^..^=




Nä, faktiskt inte. Fel katt. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards