Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 januari 2016

Av Kvasthilda - 10 januari 2016 14:53


Tråkiga vintertid. Har 365or att fotografera. Två teman är klara men sen är det stopp. Sitter på jour just nu o kan liksom inte göra några större utsvävningar, fotografmässigt eller på andra sätt. 

Kylan har varvat ner i alla fall. De där svinkalla trettiogradersdagarna sträckte sig till...ehhh tre? Inte en vecka som det har kunnat vara andra år. O det är marginellt varmare i lägenheten. Man fryser i alla fall inte bara av att sticka tårna utanför duntäcket längre. 

Maken var på bastukväll igår. Han o Knutte käkade pizza, pimplade öl o zippade säkert på en o annan Single Malt. Svårt att tänka mig nåt annat. De avslutade kvällen med Robin Hood. Jag insåg att jag inte sett den filmen. Minns att det var snack om att den var blodigare än nånsin. O att kalla filmen Robin Hood var väl att ta i, om jag får tro slutet på filmen. Som sagt, har ju inte sett den. Det var ju det som hände innan Robin blev Robin in the Hood. 

Nåja. Sonen drar till Byn idag. Kråkan kommer hem. Vi byter ungar till höger o vänster. 

O jag har en docka att paketera. Kanske skulle göra det då. 


Av Kvasthilda - 10 januari 2016 09:00


Tema nr 346 Vitaminkick

10/366


Man riktigt känner C-vitaminerna göra nytta i vintermörkret, o det skadar ju inte med lite extra gott i formen av Ris ā la Malta. Vi åt gröt häromdagen och resterna blev risvälling och lite Malta. 

-Du vet hur man filéar apelsiner va?, frågade Sonen. -Jodå. Iddes bara inte! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards