Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 januari 2016

Av Kvasthilda - 13 januari 2016 12:06


Huff. Aptrött. Mår illa. Snurrig i huvudet. Snorig. Kom hem en timme sent i morse. Eller tre, beroende lite på hur man ser det. Normalt sett hade jag varit sådär en o en halv timme tidig till Kiruna. Gick några minuter sent från Narvik o sen blev det stopp efter vägen. Ett annat tåg fick en lokskada (brandlarmet gick o det är ju inte riktigt att leka med) och jag blev stående på en driftplats mitt i fjällvärlden. Becksvarta fjällvärlden. Hade i alla fall kontakt med den andra världen, via mobilen - och en bra bok, så jag hade mitt på det torra. En kartong choklad att hålla mig sällskap. Den är god, Anthon Bergs guldlåda. Myyycket bättre än Aladdin. Tror inte det är en chokladbit i den som inte är ätbar - o ALLA bitar i varje lager är olika. Till skillnad mot Aladdins snuskiga. Där kan man bara äta nån enstaka. Det blir alltid en fem-sex bitar kvar i den. Inte undra på att de är tvungna att köra kampanjer till jul o sälja dem för en tjuga styck. Jubileumslådan förra året var bra. Klassiker. 

O mina 365or är slut. För tillfället. Noll o ingen inspiration att fota nåt heller. Kallt o jävligt. Det var norrsken inatt men närmare stan blev det molnigt. Å andra sidan hade jag inte pallat hämta kameran o dra ut på fotoäventyr heller på morgonkvisten. Hade det varit sommar, JA, men inte nu mitt i smällkalla svinvintern med kyla o mörker. Hem o sova. Nanna kudde o snusa under duntäcket. Fast det blev inte så mycket av den varan heller. Vaknade helt ledbruten. Ont i ryggen. O som sagt, med hela kroppen i olag. Hade nog kunnat sova ett par timmar till. Minst. Om jag HADE kunnat sova. 

O Gubben har bytt försäkringsbolag. Han kollar över dem emellanåt o nbestämde sig för att skriva över alla familjens bilar på var och en och dessutom låta oss ta över försäkringarna. Än har ingen av oss haft körkort nog länge för att de ska vara billiga men min kostade minst i alla fall. Måste bara skriva ut papper så jag kan fixa en autoöverföring - o sammalika på ÄllKås försäkring. 

Huff. Nä. Äta nåt frunchigt kanske? Var hungrig när jag la mig i morse. Inte mindre nu. Men harnoll o ingen inspiratiopn,. Det finns julmat kvar men skinkan börjar nog vara på sista andetaget nu. Frysen har vi inte fått än så det finns inte en limpskiva att tillgå. Filmjölken är slut. Ett par kokta ägg finns det. Äggmacka kanske. *bah* Men nåt måste det bli. O hoppas kroppen stannar snart! 

Av Kvasthilda - 13 januari 2016 09:00


Tema nr 212 Närkontakt

13/366


Det är ju närapå omöjligt att göra något utan att en eller annan katt dyker upp o ska kramas med grejerna man är koncentrerad på, i det här fallet lite dockmöbler från tidigt sjuttiotal jag nyligen köpt. Tyra kramades med pappskivan i displayen/väggen o klev sen sonika in i "köket" o puttade till katten som stod lutad mot väggen. Hon ville även smaka på den, men då sa jag stopp. En klolös tass kan jag gå med på, men inte vassa kattänder! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards