Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 januari 2016

Av Kvasthilda - 23 januari 2016 16:45


"Värsta stormen i mannaminne", sägs det om ovädret på USAs östkust. De är ju inte riktigt vana vid den typen av snöstormar som nu råder. Störstebror o Svägerska1 har nog inga problem att rusta sig, bara huset håller för väder o vind. 

För min del har magen pajat o inatt blir det jobb. Skoj. 

O månen är full. 


Av Kvasthilda - 23 januari 2016 11:03


Jaha, ge mig gärna det där sista en stund till! Nå. Vi börjar väl från början. 


Så mycket bättre. Jag var inte ensam om att sitta med tårar i ögonen och ett klappande hjärta, när jag såg SvenBertil placera Lisa Nilsson på en kuddränkt divan, under en vit sänghimmel och se honom ta plats under eken med bandet o till henne framföra Himlen runt hörnet. Nästan alla artisterna satt med tårar i ögonen också. Så fantastiskt vackert. Det där med eken skarvar jag. Vet inte vad det var för träd, såhär i efterhand. 


Nästa melodi var ordlös men ingen undgick väl att höra Elvis inom sig med Return to Sender? Han fick tillbaks sitt brev, igen och igen och igen. 

I gave a letter to the postman, he put it his sack
Bright in early next morning, he brought my letter back

 

She wrote upon it
Return to sender, address unknown

No such number, no such zone

 

We had a quarrel, a lover's spat
I write I'm sorry but my letter keeps coming back


800 gra-a-ader, du kan lita på det, du kan lita på det... Ebba Grön. Svensk punk. Rumsren punk i mina ögon. Eh öron. 


Harry Warren stod bakom nästa kryssbidrag. En av alla hans låtar var September in the Rain, kan det ha varit den? 


September är en månad när nästa låt kan spelas minst två gånger i min familj. För mamma o äldsta dotra. O brorsonen, men inte om hans mamma får bestämma. Med en enkel tulipan. Vi delar gärna ut en o annan present, inte svägerskan. 


Jag minns mitt 50-tal, ett program med Bengt Egerbladh. Han skrev signaturmelodin själv. Om han sjöng den också vet jag inte. 


Är amerikansk syre annorlunda än annat? Rihannas låt heter just American Oxygen


Lennart Palm tog sig an Lasse Berghagen och ljög så det stod härliga till. Får jag ge dig min sång? Hörde inte ett ord, jag! 


Blame it on the bossa nova med Eydie Gormé. Anna-Lena Löfgren gjorde den på svenska o då blev det Det finns ingenting att hämta. Men jo, nån textrad ska vi väl kunna ta fram. 

Det finns inget mer att hämta
ingen lön hos mej
Det finns inget mer att hämta
ingenting för dej
Jag har varit både blind och döv förut
men nu så får det äntligen bli ett slut
det finns ingenting att hämta - nu é det nej


Sen skulle vi visst sova. Brahms fina Vaggvisa


She said. Och hon sa. Och de sjöng. Arvingarna. O jag skrev. Sa


Look at me
I'm a train on a line
I'm a train
I'm a train
I'm a chook-a train
yeah!

Man tappar nästan andan när man hör den. Man blir trött. O passande nog sjöng Galenskaparna med Anders Eriksson i spetsen sin Säng Säng Säng


Va? Va're slut redan? Gick fort idag! Hann bara med en kopp kaffe. Ha en skön lördag! Hos oss skiner solen idag :) 



Av Kvasthilda - 23 januari 2016 09:00


Tema nr 290 Stad i ljus

23/366


Inte den bästa bild jag nånsin tagit men den fyller sitt syfte.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards