Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Kvasthilda - 24 januari 2016 22:27


... nä, inget. Bidde inte ens en tumme. Gjorde mig klar för att åka på jobbet. På med uniformen, nåja, täckbyxorna utanpå långkallingarna o en collegetröja. Skorna knutna o fleecejackan på. Tog telefonen för att stoppa den i fickan på nämnda jacak innanjag drog poå mig ytterjackan. Såg att jag hade ett missat samtal och sms. Inställt. Ringde Op. Jour i stället. Var bara att ta av sig igen då o sätta på ljudet på mobilen. 


Kollade in tågtiderna för Norrtåg. När det närmade sig stoppade jag kameran i bilen o for till stationen för att hämta Maken. Jag får oftast gå hem med min packning men jag tänkte vara snäll med honom o hämta så han skulle slippa gå. Drog av några foton till 365an, åsså for vi hem när han kom. 


Nu sitter jag o snorar o snorar o nyser. Nyser som en tok emellanåt. Inga morfarnysningar som skrämmer livet ur katter o barn, men tillräckligt för att jag ska få hjärnskakning varje gång. Huff. 


Har en spricka i tumnageln. Så jäkla irriterande!!!


Av Kvasthilda - 24 januari 2016 18:21


Snart dags att dra på jobbet igen. Har sovit bort halva dagen. O sen plockat lite bland saker o pinaler. Tittat på ett skrivbord hos grannen. Såg perfekt ut, men är lika stort som det vi har. Dock en något bättre planering med skåp att gömma dator, skanner o annat i. För att inte prata om hårddiskar. Åsså kan jag ha skrivbordet som arbetsyta i dockrummet i stället. När det då blir. Får se. Måste möblera om för att få nån koll o mitt prio är ju dockskåp av olika slag. Får bli hyllor tills vidare. Kan nog bli bra med det bordet ändå. Får se :) Vad det blir - är ännu en ny färgbrytning. Bordet är i ljust trä med stålblå glasdörrar... 

Nu. Packa matsäck (frukost) o dra på jobbet. En hel natt på jobb väntar. 

Av Kvasthilda - 24 januari 2016 09:00


Tema nr 135 Intrasslad

24/366


Inte lätt att byta lakan när man har katter...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards