Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 januari 2016

Av Kvasthilda - 26 januari 2016 09:44


Här sitter man med ledigvecka och lyssnar på radion. Väg E10 är stängd på norsk sida pga dåligt väder. Ingen prognos för öppning. Alltid lika skoj att höra. Not. Oftast händer de här grejerna under min lediga helg så man aldrig är inblandad. Idag kan det vara lika jäkla bra för det. Fd Ag gav oss i alla fall betalt om vi blev fast på fjället, eller i Narvik. Nya? Not so much. Upp till bevis. Ett år av skallgång mot hårda väggar. 

Det snöar. Blåser lite här. Antagligen mer i fjällen då. Visserligen krävs det inte alltfäör hårda vindar innan de drar igen bommen, vilket är jäkligt bra för att sitta i en kall bil på kalfjället är inte kul. Tågen går nog. I alla fall våra tåg. De klarar mer än de flesta andra. Orkar dra mer. Ofta får vi agera snöplog på järnvägen. 

O kattkräkena har dragit ner en låda som är på väg ner i källaren. En nyanländ låda med lite tomtar o ljusstakar i. En av dem har tappat foten o en ljusstake har fått en flisa. Kattjävlar. Sluta för fan klänga överallt. Nåja, får väl skylla mig själv när jag inte packade in dem ordentligt igen o bar ner skiten i källaren direkt. Men jävligt irriterande är det! 

Av Kvasthilda - 26 januari 2016 09:00


Tema nr 256 Ryggläge

26/366


Ryggläge. Sidoläge. Sova på mage. Ligga på tassarna. En katt verkar kunna ligga hur som helst o ändå sova avslappnat. Här väckte jag tyvärr Luna ur sin slummer när jag tog fram kameran.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards