Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 februari 2016

Melodikrysset v 5, 2016

Av Kvasthilda - 6 februari 2016 11:23


I väntan på hemgång kan jag ju börja skriva lite då.


Det är första Melodifestivallördagen idag o dagens kryss började också med ett Mellobidrag. Från 2003 hörde vi Maria med Östen me' resten.


Pompadour serverade lite Tea for two efter det. Eller te för två då.

Kanske det var för att släcka törstande strupar hos duettparet i nästa låt? Lasse Lönndahl och Towa Carson sjöng om Maria ur West Side Story.


Diamanter är en flickas allra bästa vän. Amy Diamond. Vad har hon skådespelat i? Måste nog kolla upp det där - vid tillfälle. Your Love heter hennes låt. Redigerat: Min lilla syster heter filmen. Tack Mats! 

Sen blev det en barnvisa om Ormen. Kan inte påminna mig att jag nånsin hört den tidigare. O inte med Eva Dahlgren bakom mikrofonen.


Vi stannar kvar i djurens värld och hör en Edvard Persson-melodi. Eller ni som fick höra den. Jag passerade genom våra två tunnlar när ledtrådar och melodi spelades - även efter Nyheterna! Det är en melodi om En liten vit kanin.


Nästa låt gissade jag mig till vad vi sökte. Trodde vi klivit ur djurvärlden o skippade åsnan o tyckte mig höra åska i stället. Noll och ingen ledtråd. Det var det där med tunnlarna! Får kolla upp det bättre - också.


Janne Leino (reserverar mig för stavning just nu) sjöng en låt om Sofie. Charles Aznavour sjöng om "hon", han. She.


Så tar vi oss ut på de vida haven tillsammans med Stefan Nymark o hans piano. Till havs.


Vi landar i Mellon 1990, tro't eller ej. Loa Falkman o Symfonin.


Så blev det lite Miriam Makeba på det.


Och en melodi om America. Simon och Garfunkel gjorde den en gång men idag var det en annan duett som framförde Pauls låt, First Aid Kit.

Vi slutar med One More Shot. Rolling Stones.


O ikväll (egentligen just i skrivande stund) smäller det i Göteborg. Delfinal nummer ett. Melodifestivalen 2016. Utan Anna Book. Jag ska gå o skotta fram min bil innan jag åker hem!


 
 
Ingen bild

Mats

6 februari 2016 23:27

Hej Kvasthilda!
Filmen som Amy Diamond har varit med i är filmen "Min lilla syster" som hade premiär förra året. Jag har själv inte sett den men här är en trailer för filmen på https://www.youtube.com/watch?v=490cvTHhBQw

Kvasthilda

7 februari 2016 10:46

TACK! En nog så viktig film.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards