Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Kvasthilda - 7 februari 2016 17:41


Fastnade i två videoklipp. Det ena med Freddie Mercury i en video där de tagit bort musiken och bara lämnat sången med Freddie och killarna i Queen, i deras We are the Champions. Brilliant. Snyggt. Vackert. Galet vackert.

O den andra var ett klipp från filmen The Danish Girl. Eddie Redmayne igen. Han gjorde en helt galet bra roll i The Theory of Everything (har inte sett den, men alla klipp jag sett har övertygat mig, liksom resten av världen att Eddie är en fantastisk skådespelare) och nu i rollen som Lili Elbe. Eller Einar Wegener som blev en av världens första kända transpersoner, den danska flickan Lili. Vilket porträtt!

Tidigare idag såg jag klippen med Amy Diamond som elaka Katja i nya, över hela världen kritikerrosade filmen, Min lilla syster. Hon är rätt övertygande som den elaka storasystern med ätstörningar. Jäkla viktig film!

O på samma sida hittade jag Stjärnsystrar. Hela filmen låg utlagd på tuben. Jag har den på nån gammal VHS. Eller inte. Lånade den nog av Bettan. Hon som äger hunden i filmen. Morris, vill jag minnas. Eller var det en tidigare hund? Nä, det var Morris. Bettan skaffade honom när vi jobbade ihop på Datto, då för hundra år sen. En av tjejerna i den fnittriga och något mobbande kören, bodde granne med oss förut. Lise heter hon. Tjejen, inte rollen.

Ska sätta mig o titta på den igen. Senare :) Synd att den inte går att få tag i. Gjordes nog inte så många ex, och när de bara är på VHS, blir problematiken något större. Vi har fortfarande vår videospelare stående i hyllan vid teven men den har inte varit inkopplad på flera herrans år. Hade jag haft filmen, skulle jag kunnat skicka den till min bror o han hade fixat in den på en DVD. Tror han kan göra sån't. Han har i alla fall lagt över en massa Super-8film till DVD-format.

Oj, vad trist när tekniken går framåt på det viset att man inte har en chans att kolla på gammalt material. Dök på kartongen, i vilken jag har stoppat alla mini-videoband med ungarna som små. Vi lånade ju en filmkamera av svägerskan, som sen for till hennes dotter när hon i sin tur blev mamma. Eller kanske den hamnade hos henne tidigare än så. Behöver en adapter för att se dem! Hade en sån också men vet inte var den tog vägen. Det var en kassett i VHS-storlek med en liten behållare, man stoppade de små banden i så man kunde se dem på en vanlig VHS-spelare. Herre gud. 25 år sen. O Stjärnsystrar är från sent nittotal också.

Av Kvasthilda - 7 februari 2016 09:00


Tema nr 36 Digital

38/366


Ja... vad ska man säga? Larmet går. O slutar aldrig. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards