Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 februari 2016

Av Kvasthilda - 25 februari 2016 20:09


Ibland är sinnesförvirringen större än vanligt. Lämnade en kommentar hos en 365-kompis o insåg sen att delar av mitt svar inte gällde hennes blogg utan en annan som i sin tur ledde mig till den andra... *huff* Nåja. Var inte så petandes noga. 

O vad som inte är noga i vinter är det där med snöskottningen. Just nu är snön som svandun o bara yr omkring, trots flingorna, jämförbart med Lovikkavantar i storlek - eller dasslock om man så vill. Nä, det vill man inte. Lovikka är finare. Vantarna. Kanske inte byn. Har åkt igenom där en gång - vad jag vet. 

Vad som är fantastiskt noga o jätteskönt - är att jag har helg nu! Så underbart skönt. 

Vilket leder till kompisen som slutade. Han har redan hunnit med två svängar till stan som tappade solen. Boood'n alltså. O han tjänar mer på en sväng dit än vad vi gör på en tur till Narvik. Det är inte  mycket till trakt på svensk sida, men mer än vad vi får i alla fall. O det ena är skattefritt. Gissa vilket som inte är det? 

Gnällspik. 

O spik måste jag hitta. Ska se om jag får ihop dockskåpet igen. Pappa satte ju ihop det när han var hit, då en gång för hundra år sen. Det är nästan hundra år sen! Kring tjugo i alla fall. O det är nästan samma sak. Han använder med förkärlek småspik. Tavelspik. Har ingen aning om vad deras korrekta benämning är, men det är i alla fall små o tunna spikar. Maken avskyr allt vad spikar heter. O skruv med ett spår. Kryss ska det vara. 

Nåväl. Ska man värma en mugg glögg då? Kände för en virrepinne men det har vi ingen. Ingen drickbar i alla fall. Makens beck tar inte jag i min mun. 

Av Kvasthilda - 25 februari 2016 09:00


Tema nr 103 Hotande

56/366


Mörka moln rullar in. Ska det nu bli snöstorm? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards