Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 februari 2016

hörselskador

Av Kvasthilda - 26 februari 2016 21:16


Maken har selektiv hörsel. Mycket selektiv. Visserligen anklagar han mig för detsamma, men vi klagar på olika saker. Jag har bett honom sopa av bilen innan han ställer den i garaget. Gör han det? Nä. Idag när jag tog min bil hade den långa istappar i baken. Vi har varit på stan idag, Pigan o jag - o Den Lille Odågan. Efter tre timmar (kan det verkligen ha gått så lång tid? Två?) i butiker med en tvååring - som förvisso är snäll, men hinner överallt o pilla i allting o hör man ett "ojsan" följt av ett "nämen" kan man vara säker på att det föregått av en krasch av något slag. Idag hörde vi bara en sån, o det som ramlade var inget farligt. Men att ha honom i Lenas Presentbutik utan sele.... Voj Voj. Det gick bra i alla fall. 

Vi hann med bokrean på Ugglan o köpte lite gott o blandat. Ett par biografier om Kiss-grabbar. Tror inte jag köpte nån i fjol - o jag undrar om alla fyra låtit skriva sina memoarer. Peter Criss och Paul Stanley var de som följde idag. Peter har ju lämnat gruppen, tillsammans med Ace Frehley och ersatts av Eric Singer och Tommy Thayer, inklusive deras smink. Hade de inte kunnat hitta på nåt eget då? Hmmm... Är fortfarande lite sur att jag gav bort det stora klistermärket som följde med Rock and Roll Over-albumet. Korkskalle. Så är det när man ska vara snäll. 



Hur som haver. Tillbaks till bilen igen efter shoppingen, med böcker o bolaget o lite kläder... Skulle slänga in grejerna i skuffen för att vi skulle vidare på andra äventyr. Tror du att det gick att öppna bakluckan? Nå, inte. Satt som berget. Sopade o hackade lite is men den gav inte med sig en millimeter. Sura o griniga for vi så hem - med ett sms i phönen som sa att VR vann kontraktet. Jävla skit. Det också. Får se vad som händer med Makens jobb nu då. Han vill inte gå över, för han tappar pensionsåldern då. 

Nåväl. Vi åkte hem till oss för Pigan kom ihåg att hon hade bilen där. Sura o griniga. Hungriga som björnar. Trötta med huvudvärk. Ringde Maken o skällde för att han inte gjort som jag bad honom, så vår shoppingrunda blev avbruten (lika bra var väl det, hungriga som vi var, men ÄNDÅ. Princiiipen!). Ojsan var hans svar.... Hmmmmm... (nåja, nästan i alla fall). Lite stekt fläsk o kokta pastaskruvar fyllde vi magen med. Gossebarnet mutade vi med falukorv i bitar. Behövde inte steka den, han äter den bättre kall. Mommos pojk! ♥ Men han fick lite pasta o paprika o majs o juice o en squeezie till efterrrätt så var han nöjd. Mamma o Mommo tog lite längre tid att stävja. Till slut ordnade det sig o vi var mätta o på betydligt bättre humör allihop. Bestämde oss för att ta den där svängen trots allt, men först lämna barnet hos sin far. *puh* Ingen av oss hade nog pallat en timme till med honom rännandes. Nä, hem o bada med sin far i stället. 

Men att hitta grå eltejp verkar omöjligt. Jag gjorde av med sista biten på en nött nätverkskabel o Luna har en förkärlek för att gnaga på den där jävla tejpen. Kabeln är grå o tejpsnutten jag hade har exakt samma grå färg men den finns inte att uppbringa idag. Kanske på nån järnhandel eller elfirma. Måste kolla lite mer. Köpte två vita så länge. Ligger de nog länge har de säkert samma grå färg som allt annat i Kiruna. Malmdamm. 

Ska i alla fall köpa en rosa hammare på Clas Ohlsson när de får in den igen. Kanske jag får ha den ifred i alla fall?? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards