Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Kvasthilda - 9 mars 2016 20:29


Dagarna bara rusar förbi. Denna försvann i ett töcken också. Olve skoppa tnö moffa. Moffa grävde fram ungarnas gamla snöförare och pojken blev eld o lågor när han kom hit. Nu kunde han hjälpa moffa skotta, detta skottår. Duktig kille! 

Lagade mat o bjöd döttrarna igen. De har ätit hos/från oss i tre dagar nu. Minns inte ens vad jag lagat. Blodomloppet är i upprorstillstånd. Tror det snurrar åt fel håll. O hjärnan har syrebrist tror jag. Fläskstek/skinka en dag och köttfärssås idag. Men va fan åt vi däremellan? Köttbullar ju! O tur att jag köpte en extra skinkstek i måndags för Maken gjorde som han brukar när han träffade Svågern - bjöd honom på mat. O jag som inte ens visste vad jag skulle laga. Han hälsade på flickorna på morgonen o lät mig sova efter skiftet o de bjöd in sig på mat. Det är ju helt OK. Men att sen räkna med att maten ska räcka till en vuxen man till på det. Innan jag ens vet vad jag ska laga o hur. Pottigratäng o klyftor på sidan, skinksteksgryta. O till köttbullarna blev det pastaskruvar i tre färger och wokgrönsaker (maj, paprika o broccoli) som var på halva priset för att de är utgående sort. Sa åt pigan att hon ska steka upp det med köttbullar till pojken - så gjorde vi det hos oss i stället. Pööörfäkt. O idag blev det alltså köttfärssås o spagetti. 

Nu är man så där lagom slut i luvan igen. O i morrn är det torsdag. 

O vi har tappat en kollega till. Drar till Boden i maj. Jodå. Jag förstår dem. Tjänar för lite i utlön för att vara borta från familjen. Det är inte värt det. Dessutom får de ett avtal att jobba efter igen. Det vill vi ha. Mmm. 

Av Kvasthilda - 9 mars 2016 09:00


Tema nr 224 Pausar

69/366


Ibland behövs det en paus i snöförandet. Det tar liksom aldrig slut! Skottår i år! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards