Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 mars 2016

Av Kvasthilda - 12 mars 2016 10:54


Lördag morgon. En grå lördagsmorgon, denna. Igår lyste solen så vackert från blå himmel, men inte idag. 


Det är ju som det brukar. Livets cirkel. Circle of Life. O den och många andra melodier skrev Sir Elton John till Lejonkungen och framförde också. 


Thomas Kågström spelade bröderna Gärdestad för oss, Jag vill ha en egen måne


Nu har jag fått den jag vill ha med en helt annan text. I Så mycket bättre tog sig Ison & Fille an SvenBertils melodi som skrevs av Olle Adolphson. 

Nu har jag fått den jag vill ha, som jag ville ge min kärlek i alla mina dar.
Nu har jag fått den jag vill ha som jag ville ge min kärlek i alla mina dar.
morgonen kommer redan, vad händer sedan?
Nu finns det inget av den kvar.
hon är carie o jag storstaden, hon kallar mig för mister B min lowest man jag är super man
mellan oss det är super crisp
bakom ratten det är hon som styr min center hon är bra på att sätta screens
bot med det girl kom ge mig min medicin hon e min punkt slut amigo

SvenBertil klipptes in i låten också med sin coola stämma mot grabbarnas rappa tungor. 


Doctor Dolittle, inte filmversionen med Eddie Murphy, utan den från slutet av 60-talet. Till den släpptes en LP (han var noga med att säga LP, flera gånger, Eldeman) med svenska artister som tolkade låtarna från filmen. Var det typiskt 60/70-tal att göra så? Tror det. Vi hörde i alla fall Crossroads med Siw Malmkvist och ja, vad den då heter, den andra låten med Fred Åkerström. 

I mean, I've seen the world
I've been around
I could tell you stories
That would quite astound you
I'm not a fool!
I went to school!
I've been from Liverpool to Istanbul, Istanbul.
I'm no fool!
And anyone will tell you
That I'm sharper than a knife,
But I've never seen anything like it in my life!
Well, I've never seen anything like it!
Never seen anything like it!
I've never seen anything like it in my life!


En sockerbagare, här bor i staden, o han bakar ju så det står härliga till, antagligen vid sitt bakbord


Om han sen drömmer sig nån annanstans, som till Istanbul...? Drömmens skepp. Staffan Percys underbara låt. Eller Staffans låt med Bo Setterlinds text. 

Vindarna vaknar och vänder,
vaknar och vänder sig om,
vågorna skimrar, skimrar
av sång, av sång


Hans Dollar Days är slut nu. Skivorna gör nog fortfarande pengar, men de går till familjen. Fina David Bowie


En annan man som för alltid sluta känna vinden i sitt hår, är Jon English. O det har jag helt missat. Han sjöng och skådespelade i teveserien Against the Wind. Mot alla vindar. Titelmelodin han sjunger heter Six Ribbons. Vila i frid Jon o ta med dig David och alla de andra vi tappat i vinter o spela nåt fint. Ingmar Nordströms satte saxofonen i hans melodi. 


Ace Wilder sen. Hon tävlar ikväll. För ett par år sen tävlade hon med Busy doing nothin'

I'm busy, busy, busy
Doing nothin' at all
I'm stressin' over nothing
Don't bother to call
I'm busy, busy, busy
Doing nothin' at all
Don't bother to call
I'm doing nothin' at all

 

Don't wanna work, work, work
I wanna make money while I sleep
Dont wanna work, work, work
I wanna make money while I dream

 

Don't wanna work, work, work
I wanna make money while I sleep
Dont wanna work, work, work
I wanna make money while I dream

Ett drömscenario kanske. Hon kom på andra plats med den, alldeles, alldeles efter Sannas vinnande bidrag. Det skiljde två poäng! Får se hur det går ikväll för henne. 


Jules Sylvain, Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne. Vi fyller i ett o bland resten av bokstäverna o får en hel sol


Skenbart. Helen Sjöholm sjöng Benny Anderssons låt ur en film om tåg av Peter Dalle. Den heter så, Skenbart - en film om tåg. Har inte sett den. Knappt hört talas om den, ens. Trots att den handlar om tåg. Choo Choo. 


Kanske Johnny tog tåget dit han skulle. Go Johnny Go. O nä, det var inte Johnny B Good utan nån annan Johnny. Kanske. Marcus Krunegård sjöng i alla fall och avslutade dagens fylleriövningar. 


Ikväll smäller det för sista gången. Mellofinal. Vem vinner? Blir det den lille? Han med Zlatan? Det sägs så. Vi lär ju få se - o höra sådär vid pass tio ikväll. 


Av Kvasthilda - 12 mars 2016 09:00


Tema nr 22 Bortom räddning

71/366


Mommo är bortom all räddning. Snart träffar snöbomben!!!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards