Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 mars 2016

Av Kvasthilda - 20 mars 2016 17:01


Jaha, en kväll i Vaskivouri igen då. Svappavaara. Fläktelementet går o går o går o stannar däremellan. Drog på mig halkskydden idag. Igår natt halkade jag o slog arslet i isen. Fötterna bara försvann under mig. Fick en smärre hjärnskakning. Inget som påverkade nåt men det tog rätt hårt i alla fall. Har väl ett blåmärke i storlek med Blekinge på rumpan o låret snart. 

Förväntade mig en galen muskelvärk idag också. Höll inte på att ta mig in i baracken igår. Hårt packat blåis i trappen. Varför i helvete tar ingen bort det? Jag gick o hämtade en hacka o slet o slog med de där ispaketen så armarna domnade. Kanske har varit mycket inställt. Dock var det x antal fotspår i snön omkring så NÅN har uppenbarligen gått in o ut i baracken. O det är ju inte så att vi inte hinner skotta snö o hacka is. Ren lathet. "Inte mitt jobb". Men om de ramlar o slår sig kan de inte skylla på nån annan i alla fall. Åsåvaremeddet. 

Jäkla modem att hoppa i o ur också. 4G i baracken. Kantänkas men wifi-n är urkass. Måste vara nån radioskugga nånstans som stör. Har bättre täckning i stugan - o där är det inte heller världsbäst. Längtar ner. På torsdag. Toooorsdag. Om jag orkar efter skiftet. Som jag inte kan ta. Moment 22. Har ledig helg sen. Långledig. Maken åker ner redan tisdag. Jag kommer att bli vansinnig. Han kommer bara hem o hämtar sin bil. Kråk får flytta hem över påsk. Kattvakt. 

Av Kvasthilda - 20 mars 2016 09:00


Tema nr 262 Silhuett

80/366


Påskhelgen (efterdaterat).




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards