Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 mars 2016

Av Kvasthilda - 24 mars 2016 21:32


Puh. Framme. En seg morgon. Tung i kroppen och huvudet, men stugan kallade o jag är något bättre idag. Peppar Peppar. Får väl se om det kommer efterräkningar på det här. Kom inte iväg förrän efter ett. Inte så mycket trafik. Snörök på sina håll. 

Var nära att krocka på ett ställe.  Mitt fel. Eller så nära var det väl egentligen inte, men min bil fick spatt o började wobbla. Körde in lite för tvärt framför en omkörd lastbil o bilen kastade tillbaks flera gånger innan jag lyckades häva det. Otäckt. Sen har det varit isfläckar här och där o har fått smyga fram under femtio. Oerhört läskigt. Har väl den där avåkningen i bakhuvudet. Men då var det halt på ett annat sätt. Nu var det liksom spårigt. 

Isigt på Ryggen. Också läskigt. Ren blåis på gården. Under snön som kom häromda'n. Halkigt. 

Fågelblöta idag. Tre pippisar i grytan och diverse bröd som blöttes i spadet. Mumma. Inte Mias favoriträtt på jorden men jag gillar det. O proppmätt blev man. 

O Don Pedro vet att elda. Himlars också. 

I radion är det sport. Det brinner i kaminen. Hojanna har haft ärtsoppa med punsch på puben idag. Pysmys. Nu, snart nattinatt för den där Wärkästaren håller på med nåt jäkla examensarbete. Eller nåt. Inte helt hundra ännu. Skallebang! 


Av Kvasthilda - 24 mars 2016 13:04


Huvudvärk o nackspärr. Men idag drar jag till stugan. Sådeså. Hinner väl inte ner innan det blir mörkt.... 

Av Kvasthilda - 24 mars 2016 09:00


Tema nr 248 Rensat

84/366


Snart nog är det rent på skärbrädan. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards