Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 mars 2016

Av Kvasthilda - 28 mars 2016 22:15


Man är lite trött i knoppen ikväll. Konstigt det där med sommartid. Det tar ju kroppen några dagar att vänja sig. Eller kanske mer huvudet. O varför jag vaknar 7.45, somnar om o vaknar sådär 9.15 igen är också konstigt. Fler morgnar på raken, vare sig det är sommartid eller inte. 

Tog sin lilla tid att packa ihop i stugan o stuva in i bilen. For förbi Bodegan o fick veta att jag glömt mössan på Motellet häromkvällen. Perfekt, hälsar på Hosianna då. Tyvärr hade jag redan pinkat, annars brukar det vara en lisa att få fara dit o gå på muggen. Rinnande vatten. I stugan har vi inte den lyxen. Tvättlappar o vatten på dunk. Sommartid är det lätt, med sjön utanför knuten. Vintertid är det lite besvärligare. Det funkar. 

Tankade kärran o funderade, höger eller vänster? For ut mot vägen o bestämde i sista stund. Höger. Dvs över Koler o Storsund. Småvägar. Fortfarande isigt på sina håll, speciellt kring Koler. Mycket träd där som stoppar solen och vinden från att ta snön med sig. Funderade på ett stopp i Älvsbyn, men rådde mig från det o svängde direkt i rondellen. 

Hann passera Nedre Tväråsel när det plingade till i mobilen. "Framme nu." Ahhh. Perfekt! Svängde in till Kråk, tog kaffetermosen o en liter mjölk o mina mackor med mig för lite frunch. Nisse var glad o for ut o in i huset som en vettvilling. Nä. Inte riktigt. Men han var inte inne i många sekunder per gång, innan han drog ut på gården igen. Snö-o-istäcket var precis så mjukt att hans små fötter lämnade avtryck där han for fram. Vi surrade nära en timme innan jag vände snoken hemöver igen. I Jokkmokk infan sig ungefär samma fundering som o Älvsbyn, men NÄ. Jag fortsätter. Inte ett stopp förrän jag var hemma på gården. Eller jo. Ett par Stopp-plikter förstås. Men inget kliva ur bilen o spendera tid o pengar på nåt onödigt. Nä. Hem hem hem. 

O hemma var det kaos. Luna drar ut lådorna i mina nya hyllor. Råttisen for o hämtade dem, efter att jag köpt dem via fejjan häromdagen o parkerade dem på golvet i vardagsrummet - med mitt OK så inte för det. Men det såg lite roligt ut när var o varannan låda var utdragen. Satte mig vid datorn en stund o Lunisen kom förbi o kråmade sig. Sen gick hon på baksidan av hyllan o plötsligt var hon i lådan på andra hyllplanet. Hon drog ut den! Enda "dörrar" hon kan öppna för egen maskin! 

Har gåt igenom o öppnat lite post o fotat det som fotas ska. I morgon är det jobb på agendan igen. 

Av Kvasthilda - 28 mars 2016 09:00


Tema nr 176 Lunch i det fria

88/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards