Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 april 2016

Av Kvasthilda - 5 april 2016 23:57


Träffade en av norska eleverna o om jag hörde rätt, presenterade han sig som Arsle. O jo. Det är inget konstigt med det. Han är den andra på andra sidan i så fall. De har ett sen förr. Nä. En. De heter Asle, men de uttalar det som Arsle. Å andra sidan håller norskarna på att garva ihjäl sig åt svenskar som tar tösen med sig o pular i trädgården.

55 minuter till hemgång. Är svintrött. Endera ska jag kompa ut, eller så lägger jag mig på fyllebritsen en stund o försöker få en blund. Det var en jobbig resa hem ikväll! O snorig. Den där snorseparatorn har arbetat för högtryck ikväll. Snorar o nyser. Nyser o snorar. O just nu snurrar hela blodomloppet i rallyfart. Jag som blir sjösjuk i två dagar efter en tågresa ner till Gävle. Våra turer fram o tillbaks till Narvik är inte lika långa, men två av dem på tolv timmar, en dit o en hem alltså, gör att min kropp kommer helt i olag. O inte hjälper det att man är trött heller.

Maken är hemma. Hoppas han har matat kattorna.

Nä. Kolla kompet kanske.

Av Kvasthilda - 5 april 2016 09:00


Tema nr 87 Greppbar

96/366


Apropå vårt svarta får - den minst svarta katten... Hon har hittat nya sovplatser. Eller busplatser. Beroende på vilket humör hon är. Mina nya hyllor med lådor älskar hon. De är jättelätta för henne att dra ut, så länge den står i vardagsrummet med tomma lådor. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 april 2016 07:06


Det var ett passande ord idag. Det är det där med koder, mailadresser, passord o annat. När man knappt har vaknat o ska göra en beställning till barnbarnet för att det har legat o grott i nacken hela natten - är det bäst att vänta tills man är riktigt vaken o ser vad man sysslar med. Har beställt en docka till gossen och fyllde i mailadressen fel. Nu var inte det hela världen eftersom det är en gästbeställning men de skulle skicka konfirmation och uppgifter om utlämning dit. Tur man gjorde beställningen till dotterns jobb då.... Ska ringa o se om jag kan ändra adressen. Blir lite bökigt att hämta ut ett paket om man inte kan få numret på kollit... Fast det kanske går att få fram genom beställningsnumret hos företaget. *huff* 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards