Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 april 2016

Av Kvasthilda - 11 april 2016 10:41


Satana. Gubben HAR smittat mig. Tur att jag inte gav honom alla Strepsils. Eller Repsils. Beror ju på var de är köpta :D Han fick två av mig häromdagen när han gnällde över att hans favoriter nästan var slut. Vicks Honung. Halsen svider. Det river o drar. Svullna halskörtlar. O fullproppad jobbvecka. Nästa vecka hade jag kunnat sitta o hosta o snora men inte den här. Det är bara att se till att man har värktabletter i väskan då. Han har klagat på elak huvudvärk och haft sån där på-gnällen-feber. Han, liksom jag, ligger rätt lågt i normaltemp o minsta lilla ökning ger feberkänslor. Han har varit väldigt varm i helgen. Ville att jag skulle känna honom på pannan igår men jag kände ingen större tempskillnad, men så tog jag honom i handen o den var jättevarm. Nu tog han tjuren vid hornen o drog till Gälka i morse. Hoppas det går över fort. Inget kul att gå på en bangård med huvudet riktat mot marken om man har huvudvärk o feber. 


Av Kvasthilda - 11 april 2016 09:00


Tema nr 125 I någon annans skor

102/366


För att hon ska slippa gå barfota fick hon låna någon annans skor. Lite svårt att hitta ett par ersättningsskor till henne i rätt modell, o framför allt exakt rätt modell och färg. Skorna passar inte. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards