Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 april 2016

w10

Av Kvasthilda - 20 april 2016 20:17


Men dra mig baklänges - o rulla mig sen i tjära o fjädrar. Förbannat också. Lämnade Lapptoppen igång igår o vad får jag se när jag öppnar locket på den på morgonen? 83% klart.... 



Förbannat. O jag VISSTE det! Mitt ACDSee kraschade fullständigt. Avinstallerade det o installerade en testversion av ACDSee9. Får skaffa en ny licens. Jag klarar mig inte utan min bildbrowser. Dammit. 


O apropå det där med att dra mig baklänges... Det har blåst rätt friskt sen jag kom ner till stugan. Igår snöade det. Idag på morgonen hade jag en lååång driva framför huset. Hade en tid hos frissan i Jörn o startade bilen - med en  tom plastdunk i skuffen för att hämta vatten samtidigt. Tutade på Gunnar. For vidare. Kom trehundra meter. Tvärnit. Strax före bron var det samlat snö i drivor på trettio meter. Typ. O de var sådär tre-fem dm höga. Huff. Eftersom jag provade köra, trots att jag VISSTE att jag inte skulle komma igenom... klev jag snart ur bilen igen o gick tillbaks Gunnar o drack lite kaffe.

Glömde ta en bild av eländet, där det satt i snön. 

Han drog loss mig o plogade sen. Jag bokade om min klipptid.... 



Det var väl en jävla dag... 

Av Kvasthilda - 20 april 2016 09:00


Tema nr 287 Spindeltråd

111/366


En harkrank har fastnat i spindelväv. Vackra vingar. 
Spindlarna tar över så fort vi lämnar stugan och de har fritt spelrum att väva sina fångstgarn. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards