Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under april 2016

Av Kvasthilda - 24 april 2016 09:00


Tema nr 356 Ytspänning

115/366


Tog av locket och folien från yoghurtflaskan och där satt en tunn hinna kvar, av yoghurt. Pouf, så var den borta men jag hann få en bild! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 april 2016 19:50


Jag löste lite av krysset på väg tillbaks till stugan men hann inte riktigt med. Väl åter innanför dörrarna har jag nu fyllt i kryssrutorna. 


Vi började i mina skor. Eller i Alf Robertsons skor. 


Ja, då kan vi ju fortsätta med att säga Nu är det gott att leva


O Nat King Cole drog till Tyskland o sjöng sin Love - på tyska. Liebe dårå? 


Väldigt mycket kärlek. Salem al Fakir sen. Hans I'm so Happy var signaturmelodi till Solsidan. Soligt o glatt. Det var det väl fläckvis i byn också. Hem till byn heter serien som kantades av Jan Johanssons Berg-Kirstis polska. Eldeman o hans mystiska dubblar. 


Sen drar vi till Blue Hawaii tillsammans med Håkan Nordlöfs orkester. O där stannar vi till i Honolulu


Vi måste ju ha Någonting att äta, någonting att dricka också. 


Undrar om vi kan tänkas springa på Rihanna där?Hon söker närhet i alla fall, Close to you sjunger hon. 


Du ska en dag i moro. Den är vacker på norsk! Vi fick ingen morgondag, eller ens text. 


Om det då blev en morgondag behöver vi mer mat. Tillsammans med Kalle Moraeus åker vi till Italien och får oss lite sol. O Sole Mio. Italien är ju pizzans förlovade land. Vi stoppar väl i oss en Margerita då. 


Fortfarande i Italien tittar vi till dockmakaren Geppetto och hans stickedocka som ville bli en pojke, Pinocchio


O Sole Mio ja, Den gjorde Elvis med namnet It's now or Never. Han gjorde även In the Ghetto som vi hörde sen. Gepetto kanske bodde i ett litet italienskt getto... Äh. 


Vi slutar med mer sol. Sommar och sol. Du kommer med sol. Rolandz med Robban in the lead. 


O vi slutar i den aftonsolen. 


Av Kvasthilda - 23 april 2016 09:00


Tema nr 318 Tredelad

114/366


Det syns kanske lite dåligt, men foten är tredelad...

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 april 2016 07:49


Sitter o äter lite frukost o kikar ut på solskenet utanför stugknuten. Ester o hennes nya vän är packade i paltslungan. Idag ska jag på storloppis. Spännande. Carina har dammsugit en stor del av marknaden redan igår - som säljare, men jag hoppas hon lämnat lite till Susannah o mig! Ska strax ge mig iväg så jag är där tills de öppnar vid tiosnåret. Har ju en bit att köra! Ingen superstress än, dock. 

Melodikrysset får vänta på sig. Som sagt. Går genom dörrarna när Eldeman slår upp sina portar. 


Av Kvasthilda - 22 april 2016 22:46


Kan säga direkt att morgondagens kryssinlägg kommer att bli mycket försenat. Om det ens hinner komma in under lördagen! Har en fullspäckad dag i morgon :) 


Av Kvasthilda - 22 april 2016 10:21


Men det var väl ett jävla snorande. Sluta nån gång! Började denna dagen i en bamsenysning - vilket i sin tur inte hjölpte mot den moland huvudvärken som inte heller ger med sig. Jag kan väl i alla fall inte behöva förvänta mig tre veckor med den här förkylningen? 

Tova o Anton gör stan idag. De har varit ute o modereportagat. Blå linneskjorta under brunblårutig kavaj. Till sportshorts... De har väl lika kallt i Lule som här? O det hotas med mer snö.

Jag har försökt mota Olle i Grind o tagit bort lite av det som drev omkring på gården häromdagen. Letat fram uteplatsen igen. Maken grävde ju fram den i påsk. Nu har det ju drivit in igen mellan eldplatsen o bänkarna. Åsså är det den där lååånga drivan mitt på gården. Har tagit bort skaren för en gång igenom den o ska ta bort resten sen - i gången, drivan får vara var. Nån måtta får det vara. Man är så jäkla klen att man inte orkar skotta mer än några minuter. 

Satte spettet i isen framför bron också. Den är jäkligt tung o det hackar sig självt, bara man orkar lyfta det där eländet. 
Tar mig en liten paus nu för att stoppa nåt i magen o få mig lite kaffe. Solen skiner men det blåser isvindar igen. Knallblå himmel. Med lite molntussar. Snö i luften. Det kommer mera! 


Av Kvasthilda - 22 april 2016 09:00


Tema nr 7 Analog

113/366


*



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 april 2016 23:44


En sån dag. Lillprinsen har fått sitt namn och hertigdöme. Alexander Erik Hubertus Bertil, hertig av Sörmland. Inte Dalarna. O konstig ordning på namnen. Svårt att säga det där. Bertil Alexander Erik Hubertus. Äh. Tungvrickarnamn i vilken ordning man än ställer dem mot varann.  

O Prince ger oss alla tårar i lila toner ikväll. Karlavagnen är helt tillägnad detta musikgeni som lämnat detta jordelivet idag. En hel värld är i chock. When Doves Cry.
Ryms de alla i himlen??


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards