Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 maj 2016

Av Kvasthilda - 1 maj 2016 12:10


Söndag idag. Jaha. Säger inte mig ett smack. Första Maj. Säger heller ingenting. Valborg. O Valborgsmäss igår. Jaha. Tillbringade en stor del av eftermiddagen i Narvik. Kvällen på ett tåg. O en del av natten i väntan på hemgång. Bullskit. 

Vi bytte däck på bilen igår o Lillkläppen var inte helt tillfreds med skruvdragaren Moffa använde. Påminde lite mycket om grannarnas borrande. 

Glömde sätta i motorvärmaren igår - eller snarare, brydde mig inte om att göra det - o det straffade sig när jag kom tillbaks. Is och imma på rutorna. Inatt behöver jag nog inte sätta i den, för jag återkommer från Narvik vid lunch o tills dess har allt tinat upp igen. Värre när man ska ha bilen efter midnatt. Om inte annat är det skönt att sätta sig i en varm bil. Kupévärmaren sitter i ännu. 

-Gör du äggmackor?, frågade gubben. -Ehh. -Kokar du lite gröt då? -Får jag komma in i köket innan jag bestämmer mig för vad jag ska göra?? Fick bli gröt trots allt. Slut bröd. 

Hur ska jag överleva det här dygnet. Har en molande huvudvärk. Stel nacke. O en grinig hjärna. O börjar jobba strax före två inatt. Sammalika på torsdag. Tills dess. Inget. L. En sån där skitvecka man tycker de kunde packa ihop bättre! Men sommarschemat har kommit o det ser OK ut. Ska räkna arbetsdagar under semesterperioden o se hur många man straffas med. Som tur är, har jag en ledigvecka mitt i. Andra är inte så lyckosamma. En B-vecka vill man inte ha. 

Nä. Gå o äta sig lite risgrynsgröt då. Tomtegröt såhär på Första Maj. Who cares? 


Av Kvasthilda - 1 maj 2016 09:00


Tema nr 17 Bensträckare

122/366


Knapsukatter!


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards