Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 maj 2016

slangbabianer

Av Kvasthilda - 26 maj 2016 23:15


Har lämnat bilen på hälsan. Hämtade upp Dotra från jobbet ikväll o hon följde mig o lämnade Röda Faran för byte av bromsslangar. Förra besiktningen gick igenom med det förbehållet att bromsslangarna kommer att behöva bytas - antagligen inför nästa år. O mycket riktigt. I år blir det ombesiktning på dem. Som tur var fanns det två slangar inne när Jennifer ringde - vart hon nu ringer. Så i morrn byts de ut o på lördag blir det ombesiktning. Dyr historia. Men knappast lika dyrt som det kan bli om man INTE gör det.... 

Hämtat ett paket från Amazon. Tittade noga om det skulle finnas andra konstiga etiketter på det. Nej. Tre av fem dockor. Varför kan de inte samsända alla när det handlar om en vecka? Vad saknades? Två Tall? Jo... Fick en Curvy och två 'normal'. Fååånigt. 

Hittade en Oppigårds på COOP idag och köpte hem två stycken. Tänkte jag skulle smaka dem efter avlämning av bilen, men huvudet bråkar alldeles för mycket för att jag ska ge det lite alkohol också. Får vänta nån dag - kanske rentav får ta med dem till stugan på måndag. 

Hoppas få sova inatt. Också en anledning till att bilen kördes till hälsan redan ikväll. De stänger ett i morrn o om bilen ska bli klar nån gång under morgondagen måste den vara där tidigt. Eftersom jag ska köra till Narvik i morgon kväll o sen passa hem med trean (o Tommy tror jag) behöver jag sova så länge jag orkar o kroppen vill. Mindre viktigt att vara helt o fullt utvilad eftersom jag inte behöver köra hem, men ändå. Å andra sidan kanske jag vaknar sju i morgon bitti utan tillstymmelse till förmåga att kunna somna om. Vi får se. 

Kanske blir barnpiga en stund i morgon också. De går om varann i morrn eftermiddag, barnets mor o far. 

Kattrackor. Sluta morra. *grrrrrrrrrrrrrrrr* 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards