Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2016

Av Kvasthilda - 7 maj 2016 12:02


Hmmmm...  Vad göra, Har varit ledig några dagar men inte tagit en enda bild. O nä, nu ljög jag. Har fotat massor, men inget man kan använda i 365an. Kanske nåt av allt men det tryter verkligen med fantasin och inspirationen i år. Förra året hade jag ju tolv teman gratis, med ett-i-månaden-foto men i år har jag inte kommit mig för med att göra det. Halva året har snart gått så den tåget har redan gått o försvunnit i fjärran. 


Åsså brinner det igen. Över ett stort område på Gotland o ett giganto, ofantligt mycket större i Canada. Det är så jäkla otäckt. 


Av Kvasthilda - 7 maj 2016 10:58


Lördag morgon igen och ett nytt kryss avklarat. Nåja, Lunchtid. 


Vi började med lite karaokesång - för vem sjöng inte med i Nicke Borgens We are all the Winners

We are the winners we are all the best
Att vi få va tillsammans det betyder mest
även om de mulnar och ridåen har gått ner
Så har vi ändå vunnit om alla hänger med


Från det går vi till "en dotter", Åsas dotter, Little Jinder

Jag vill spola tillbaka (super 8)
Vi måste få ett lyckligare slut
Gör superåtta-moll till technicolor gold
Jag springer mot din gata (super 8)
Vi måste få ett lyckligare slut
Gör superåtta-moll
Till technicolor gold


Lyckligare slut sjöng hon. Efter det fick vi lite mörkare musikj. Beethovens Femma, Ödessymfonin


O kaninerna i Den långa flykten tog ödet i egna händer o stack mot nya jaktmarker. Filmmusiken stod bland annat Simon och Garfunkel för. Bright Eyes


Edvard Persson höll sig Söder om landsvägen


Dagens första Lennart Palm - av två. Han spelade Staffan Hellstrand om den Lilla Fågel Blå

Kom tillbaks
Den här världen är så underbar
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar
Och det kunde lika gärna varit jag
Lilla Fågel Blå


Siwan spelade in flera skivor på tyska. Hennes Mamma är lik sin mamma, är väl vare sig tysk eller svensk i original. 


O mammor blir gamla, när åren går. De sista ljuva åren. Inte alls en favorit of mine. Den ligger på samma plats i mina spellistor som Du e min man. Låååångt ner. Inte alls faktiskt. Lars Roos må vara bra men jag gillar inte låten mer för det. 


Vi byter genre. Switch. Will Smith. Han gör mycket. 

Yo mic check, mic check, yeah here you go
What? Nah, he, he over here
Yeah, I heard he got that hot new thing
It's called Switch'
Let's get it going

 

(Switch)
Hey! Turn it over and hit it
Turn around now switch
Turn it over and hit it


Så en dubbel. Dubbel. Lennart Palm igen. Han spelade Nenas 99 luftballons. Vi skriver in nior i krysset. 


En härlig lördag är det. Många tillbringar kanske den Sittin' on the Docks of the Bay en dag som denna och lapar sol. Inte vi. Här är det snö kvar än. Men det drar i grilltången. Melodin är en av Otis Reddings mest kända. 

Sittin' in the mornin' sun
I'll be sittin' when the evenin' come
Watching the ships roll in
And then I watch 'em roll away again, yeah

 

I'm sittin' on the dock of the bay
Watching the tide roll away
Ooo, I'm just sittin' on the dock of the bay
Wastin' time

Inte behöver det vara slöseri med tid! 


Vi slutar med lite strafftid i Snickerboa tillsammans med Emil i Lönneberga. 


O där kan man ju sitta en stund, om man inte tar sig ut i solen. Ha en skön lörda'! Hade varit kul att vara i Stockholm nästa helg o sitta i Kungsan o lösa krysset i direktsändning, men vad som än sker då, jobbar jag! Hoppas ni som kan, får en fin dag då! 



Av Kvasthilda - 7 maj 2016 09:00


Tema nr 255 Ruggigt

128/366


Inte favoritvädret i mitten av maj... (efterdaterat)



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 6 maj 2016 21:00


Lång dag. Trist dag. Sur dag. I stället för att städa har jag lekt med dockor. O dockfoton. O gjort lite backuper. Väldigt lite. Har slutat bränna till skiva så nu läggs det på hög på D-disken. Har tre diskar till, där jag lägger foton men av nån anledning ska det först kopieras till D - o brännas-mappen jag har där. Tror min brännare har fått virus. Inte bokstavligen då, men mer att den inte bränner som den ska o det haklar upp sig o jävlas. Eller så är det skivorna det är fel på. Än finns det att köpa dem i butik. *äh* 



Av Kvasthilda - 6 maj 2016 09:00


Tema nr 93 Hand i hand

127/366


En pappa har hämtat sin dotter på dagis. Hon trallade o skuttade omkring. Sen tog hon pappa i handen och de forstatte sin promenad hemåt. Jag gillar att han bär hennes ryggsäck. 


iPhonefoto 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 maj 2016 13:09


Träffade Reidar o Rune o Ragnar o Ragge o Ruben efter spåret idag. Eller kanske det var tomtens renar? Nä, de är ju sju. Inte fem. KA saktade in såpass att de klev åt sidan o tog sig upp mot staketet.

Nu har jag helg. Sköööööönt! Blir hemma i helgen. Har inte råd att åka till stugan. Börjar inte jobba förrän på måndag kväll. Hade Maken varit i stugan hade jag kanske tagit mig råd att åka ner men inte nu.

Funderar på mat idag. Om jag orkar göra nån alls. Igår var jag lat o åt lite gröt, rester från när det då var.... Många dagar sen nu. Måste väl steka den där köttbiten vad de nu kallade den. Nån grisbit i alla fall som ska försöka imitera en "ytterfile". Bara det är ljug o hopkok. Det finns en filé o den sitter på insidan av rygg-raden. 

Sådeså. 

Av Kvasthilda - 5 maj 2016 09:00


Tema nr 294 Strömmande

126/366


Det är en evig ström. In och ut. In och ut. Natt som dag. Året om. Högvatten. Lågvatten. Fjorden fylls och töms. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 4 maj 2016 19:44


Jahaja. Några få timmar kvar tills jag ska börja jobba. Skitskift. Svinjobbigt. Klev upp i ottan för att bli lite trött. Tyvärr blev jag trött för tidigt o har hällt i mig lite kaffe. Ögonen är trötta men kroppen halvpigg. O jag måste sova nån timme i alla fall innan jag drar. Hoppas jag kommer ihåg att ta madrassen med mig. Lämnade den i skåpet i måndags... 

Ska dra ihop en panna kaffe som bara är att starta inatt. Måste ha kaffe om jag ska ta mig ända till Narvik. Under gröna bolaget var det bättre. Då åkte man till Narvik o gick sen o dog i en hotellsäng några timmar. Nu ska man sova en timme på en soffa. En orolig timme så man inte missar tåget hem. O sen försöka sova i en skumpig lokhytt. Obekvämt. Eller jävligt obekvämt. Skitigt. Inte alls kul. 

Nä, huff. 

Färdig att mörda kattfan idag! Hon har fått tag i min Curvy som låg på skrivbordet med tårna i vädret - och ena handen. Båda har fått sig kärlekskyssar av Luna. *grrrrrrrr* Åsså har hon bitit i armbågen på en annan docka. Fan också, Men Moschino har fått vara ifred i alla fall. Man får vara tacksam för det lilla. 

Men solen skiner o det tinar. Fort. Bort Bort. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards