Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Kvasthilda - 8 juni 2016 19:34

Maken ringde. Det blåser hos dem. Det blåser som fan här också men inget i närheten av de vindar de har. Han är rädd att nya bodan med mitt fina utedass ska blåsa omkull. Det smäller i väggarna när saker o ting far omkring. Torven på jaktkojan håller på att fara till skogs. Helt vansinnigt. Hans bil står hos en kompis i Boden intill en rönn och Janne hade hört hur det drog i rönnen så han flyttade bilen. Efter lunch låg rönnen där bilen stått. Det small till igen o ett annat träd la sig alldeles bakom traktorn - på plåtar som låg på en vedhög. Kan tänka mig att det small. 

Det blåser rätt bra här också men jag tror inte jag hade velat vara därnere nu. Alldeles för mycket tall på Ryggen. Hoppas de står still kring stugan i alla fall. Eller att de inte ramlar på byggnaderna om de prompt ska ner. *knock-on-wood* Får vinden tag i nåt är det kört. 

O det blåser andra vindar också. Osämja till höger o vänster. Så jobbigt när inte familjen mår bra. FIXA! 

Av Kvasthilda - 8 juni 2016 09:00


Eget tema nr 20 Prassel

160/366


Hörde nåt som prasslade på bron. Påp-r-assligt nog hade jag kameran på mig just då. En liten mus hade hittat soppåsen. Tack o lov är de bara under och utanför stugan. Letar de här sig in..... *usch* 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards