Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 juni 2016

Av Kvasthilda - 16 juni 2016 22:47

Vilket antiklimax.... Stressade som en tok innan jag skulle på jobbet. Kokade kaffe, fixade mackor, kokade ägg. Allt i lugn o ro. Så skulle jag stänga av datorn och fick upp "Stäng inte av datorn. Installerar uppdateringar 1 av 18"...... Men herre gud. 3 av 18... Då gick jag o hämtade bilen. Packade väskan o tittade till datorn. Surrade på... Skulle stoppa mobilerna i fickan när jag såg ett missat samtal, ett sms o ett mail..... Hmmmmm... Jaha. Antiklimax. Inställt. T-tid. O då stängde datorn till slut ner. *gah* 



Av Kvasthilda - 16 juni 2016 18:21

"Britain first". Värden är full av galningar och idioter. Hamnade i Stockholm och mordet på Anna Lindh igen. Jo Cox, en engelsk politiker har blivit skjuten och knivhuggen och avlidit av sina skador. Alltså. Jag orkar inte med allt skit som händer i världen. 

Den här dagen har gått som i ett töcken o jag har väntat på ett åskoväder. Tycks inte bli nåt sån't. Svarta moln bullade upp sig över himlen men det blev kallare så den där tryckande förvärmen och luften försvann. 

Har varit o provat ut nya kläder. Medan jag försökte hitta ett par byxor jag kunde ha, kom tre av mina kollegor/arbetskamrater in o provade sina o gick igen. De har det lite lättare o vet exakt vilken storlek de ska börja med. Får se nu om min storlek håller sig densamma så jag inte behöver prova en annan gång. *huff* De passar ju aldrig, då olika byxor har olika snitt och skärning (jaja, det är samma sak!). De måste liksom sitta bra överallt. O man borde ju i alla fall få in lår o rumpa i brallorna först o främst. O jackan får überlånga ärmar, eftersom den ska kunna knäppas runt sagda rumpa... Vi har inte alla timglaskroppar. Eller unga grabbkroppar. 

Några timmar kvar än innan jag ska jobba. Hade velat åka ner till stugan i helgen men som sagt. Kattjävlar. Inte jag som dragit hem dem o just nu är de mest i vägen. *nä. älskar de där små pälsmonstren, även om de inte är mina* 

Köpte lite fiskgratäng. Snabbkäk. Länge sen man åt fisk. Gott. 

Av Kvasthilda - 16 juni 2016 09:00


Tema nr 219 Orkidé

168/366


Pigan vill ha en grön orkidé. Funderar hur alla konstiga färger kommer till. En blå har jag sett, men den var färgad - fånigt eftersom en orkidé återkommer sen blommorna dött. Men de här gröna - ÄR gröna. 


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards