Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 juni 2016

Av Kvasthilda - 17 juni 2016 13:20

Jobbig natt. Tog eeevigheter innan jag till slut somnade. O mobilen var tyst. Hela natten! 

(Fan vad det är svårt att ställa om sig. Jag har bestämt mig för att inte dra ner mina inlägg ett snäpp, utan låta dem ligga kvar i överkant, alldeles under rubrik o annat o det tar emot.... Rejält!! Vill ha den där lilla marginalen. Vet inte varför. Från o med första juni är den borta... O det skriiiiker i mig)

Somnade ja. Fick ju inställt o pratade med PsfM. -Ta dig en kopp kaffe o slappna av. -Ja, har ju en fylld termos... -Men va bra. Gör det.... O det gjorde jag. Sent. Brukar inte påverkas nämnvärt av kaffet, men kanske mer än jag tror. Var aptrött när jag la mig men snurrade o vred o sömnen ville bara inte infinna sig. Inte blev det bättre av att Tyra inte kunde ligga still heller, sen jag kom in i sovrummet. Hon har hållt sig rätt lugn en större delen av "natten" - morgonen o förmidda'n då. 

Idag regnar det o passar med mitt sådäriga humör. Vet inte vilken fot jag ska stå på. Helst inte den vänstra med det där jävla senadraget som aldrig släpper. 

Maken ringde. Han är o spanar på nya "jaktmarker". Det han jagar just nu, är murklor. Hittade fina skogsbilvägar o gamla hyggen - sådär tjugo år gamla. Inte som våra jaktmarker som är pinfärska. Sheeit. Leif jagar kanske nåt år till. Ska han sluta sin karriär med tomma marker. Bokstavligen?? O det tar säkert tjugo år innan det är nån form av vegetation där som kan liknas skog. Blir mest snår o skit. O nu när Maken är i sina bästa jaktår. Nästa år ser kanske andra vägen likadan ut. 

Schenker kom förbi med paket till Kråk. En ny råttbur. Hur ska hon få upp den där till lägenheten? Den väger som en hel soffgrupp. Har de cement i botten på den?? 

O Schenker ja. Svinförbannad. De har höjt sina fraktpriser första juni. O GALET mycket. Har alltid använt dem för mindre paket, just för att de varit billiga o man har fått det spårbart. Nu har de gått upp med det dubbla. Minsta paketet (typ, en docka) kostade tidigare 49, eller 59 då som privatkund (49 var via Tradera) kostar idag 98:-!!!!!!!! NITTIOÅTTA! De jag brukar skicka från Dalarna efter semestern kostade i runda slängar 79-94 pix. Idag är det 110-132... Vafn?? Det här tappar de kunder på, det är då säkert. Men det kanske är just det de är ute efter. Att bli av med småpaketskunderna. De har nåt samarbete med Blocket. *urrk* Vi är inte alla Blocketanvändare!! 

Ska gå på vinden o leta fram några dockor. Ska byta med en kille o jag måste fundera ut om jag ska ha kvar mina två av fyra i kartong (antagligen) o skicka de två lösa till honom (förmodligen). Antar ju att han vill ha dem kompletta i alla fall. Alla dessa konstiga engelska pojkband och unga grupper. De poppade upp som svampar på nittiotalet. Många har man aldrig ens hört talas om, men jag ligger i fel åldersgrupp för det också. Det är tonåringar med MTV o annat som kan ha koll på dem. Kanske. O han var väl det under nittiotalet. Tonnis. 

O mina 365or är slut. Igen.

Nähä. Vad har man för planer nu då? Få på mobilen det nya Copter-skyddet kanske? Nä, ett jobb för kvällskvisten. Mobilen ska helst ligga orörd i tolv timmar sen man satt dit det... O DET blir svårt när man sover typ fem. Eller sex. *bah* 

Av Kvasthilda - 17 juni 2016 09:00


Tema nr 79 Förtrollad

169/366


Som genom ett trollslag dök hon upp lagom till mina teman tog slut och jag behövde ett nytt. Fairytopia Enchantress. Totalt förtrollande. Vacker som en vårdag. Eller sommardag för den delen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards