Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 juni 2016

Av Kvasthilda - 21 juni 2016 16:21

De kallas lite olika, beroende på varifrån man är. Nästkusin. Brylling. Tremänning. En av mina ringde idag. Igen. Var lite för upptagen för att svara igår. Okänt mobilnr. Fick ett mobilsvar så jag kollade. "Hej. Det här är Eva i Ume". Hmmmm. Vilken Eva? Tog ett par sekunder innan rösten, dialekten o namnet föll på plats. Längesen jag pratat med henne. Undrar vad som påkallade denna akuta samtalsklåda? Hon pratade över en timme med mamma igår. Sen dog hennes mobil. Hon laddade den o ringde upp igen. O mig tre gånger... Iddes inte ringa tillbaks men idag, när jag satt mellan två tåg tog jag tjuren vid hornen o svarade. O HERRE GUUUD vad hon låter som sin far. Förvisso mer kvinnlig, men på gamla dar är hon som en kvinnlig version av honom. Lite kul att höra honom gå igen i henne :) Hon har ingen facebook. Synd. Har kanske ingen dator, vad vet jag? Kul att prata med henne en stund i alla fall.

Av Kvasthilda - 21 juni 2016 09:00


Eget tema nr 22 Älv

173/366


Det var ju det där med storlek. Är det en bäck? Är det en älv? Fjällbäckar kan fara fram som furier genom landskapen av fjäll och dalar medan älvar kan stilla rinna genom skogen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards