Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 juni 2016

Av Kvasthilda - 24 juni 2016 12:24

Som alla andra midsommaraftnar har det ömsom regnat, ömsom solat idag. Just nu skiner solen så mycket den bara orkar och jag hoppas de har en fin dag i Jukkasjärvi. Själv ska jag iväg o jobba snart. Eller snart. Om nån timme. Har lite att stöka med innan det. 

Förutom att svenskar firar denna dagen med jordgubbar i olika form har Europa vaknat till en konstig dag idag. Britterna har röstat sig ut ur EU. Hur många gånger har inte jag önskat att vi ska lämna denna union också, men vi står nog starkare där trots allt. Känns jättekonstigt. Norge står utanför EU men är med i EES. UK kommer inte ens att göra det. 


Nåja, undrar om en gul o fyra blå IKEA-kassar räcker till en Sverigeklänning till mig också? Nåt Lucialinne har jag inte, men tipset var väl underbart? Lucialinnet är bra för kylan som *kan* infalla på midsommar (regn o rusk) och kassarna är väl mer eller mindre regntäta. 


Undrar hur viralt det här kommer att bli? Folk är lyriska :) 


 Gla' Missommar på er! 


Av Kvasthilda - 24 juni 2016 09:00


Eget tema nr 25 Z

176/366


Midsommarafton... Jag jobbar idag - och söndag men inte på midsommardagens kväll så det kanske blir ett glas vitt. Eller Rosé. Det föll sig så att det blev vin med Z. O snygga etiketter... Gick ifrån mina principer att alltid köpa Chardonnay och Cabernet Sauvignon för att testa nåt nytt. Gjorde ju inget att de är snygga att se på också. Tetran är bara för att det är bekvämt. En hoptrampad kartong tar mindre plats än en glasflaska. 



Skickar också ett GRATTIS till pappa som fyller 83 idag.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards