Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 juli 2016

Av Kvasthilda - 1 juli 2016 11:22

Hittade en kul utmaning på en av 365-deltagarnas blogg. Kaosutmaningen kallas den. Den går ut på, att under ett år läsa minst 20 böcker, var och en med en specifik rubrik, förbestämt från en lista om 25 olika teman. Det kan vara allt från "en bok mestadels blå", "en bok med fyra ord i titeln", "en bok skriven av en asiastisk författare", "en bok som är lånad", "en bok som är skriven före 1900" eller vad det nu var för teman i år. De har gjort den i ett par år nu. Det finns en del bokbloggare därute. Tunga författare, lättlästa romaner, lyrik och prosa. Allt i en kakofoni mellan två pärmar. Kaos. Hade varit kul att bredda sitt läsande lite men tror jag skulle ha lite svårt att genomföra det fullständigt. Mest det där med att hitta dem. Vi har lite dåligt med antikvariat i Kiruna. Men också att jag måste känna för en bok för att traggla mig igenom den, hur populär en författare än må vara. Jag är mer en kiosklitteraturläsare. Lättsmält. Lättglömt. En bok man kan lägga ner där man befinner sig på en sida, när lampan slår om från rött till grönt. O mycket Nora Roberts. Undrar hur många kategorier hon skulle passa in i? Eller J.K Rawlings. Men det var ju det där med att hitta nåt NYTT. 

Ahh, Strövtåg i hembygden. Fina Mando Diao. Från min hembygd. Om ett par veckor åker jag dit. Skulle kanske haft en bok för tåget då :) 

Av Kvasthilda - 1 juli 2016 10:53

Fredag. Det var en kul kväll igår. Galet som det brukar i deras sällskap. Mina fd kollegor. Sköna lirare. Fint folk kommer sent. Eller bara sengångare. Hann inte vara med på vinlotteriet men vinnaren fick min flaska i alla fall. Jag blev kvar i en chat med en polare o kom mig inte iväg i tid. För matens del spelade det ingen roll, för jag stoppade n familjelasagne i ugnen så jag klarade mig. De hade lite mat över såg jag, så det hade räckt åt fler.

Mycket snack o liten verkstad. Hahahahahaa.  

Så småningom drog de andra upp till stan med hjälp av SF i hens ursnygga bil. Klockan hann bli så mycket så jag struntade i det. Missade Ronny o det var i slutet av Willy Clay Bands spelning så det fick vara. Får satsa på denna afton i stället. Ikväll blir det detta:

19.00 Samir & Viktor
20.00 Molly Sandén
21.00 Frans
22.00 Miriam Bryant
23.00 Otto Knows
24.00 Backyard Babies


Blir nog kul. Nu ska jag stoppa i mig lite frunch, blåbärssoppa o nån macka kanske. Ett kycklingben. Nåt blir det. O ge den där busiga katten lite nytt i skålen också. Radion sänder direkt från festivalen. Ska ta en tripp ner medan solen skiner o se vad som händer. Igår var det Pride-parad. Det händer ju en hel del även under dagarna. Tivolier och lotterier. Sockervadd. Glass. Älgwok. 

O idag kliver vi in i årets andra halva. Glad juli på er! 

Av Kvasthilda - 1 juli 2016 09:00


Tema nr 134 Insprängt

183/366


Snart blir det sprängning. Det ska bli mötesspår här - i tunnel.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards