Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Kvasthilda - 3 juli 2016 11:35

Söndag. Det regnar. Kirunafestivalen är över för den här gången. Regn och riktigt ruskigt väder till trots påverkade inte Kirunabornas kärlek till Lasse Winnerbäck. Recensenter skriver att det var seeeeegt, lååångsaaamt och det var länge sen vi såg Lasse Winnerbäck som den stora artist han en gång var. Hoppa o brinn. Jag har aldrig sett Lasse live, så för mig var det definitivt premiär. I don't mind att det kanske var lugna o långsamma låtar. Det är ju Lasse. Hallå. 

Däremot var det mycket tyngre o trögare för vår andra giganto, Eric Gadd. Blacknuss började spelningen och vilket härligt gung de har! Säg den som klarar att stå still till deras musik!? Trettio minuter var fick, de. Blacknuss med Prince och Mary vid mickarna och sen Eric som tog över, med dem som bakgrundssångare o kompband. Inte helt fel. Men Kirunaborna hade inte dragit sig ut än. Ungefär som jag i fredags som missade hela mellogänget, Samir & Viktor (inte så noga), Molly Sandén (hade gärna sett), Frans (nåja, kul att fått se o fota lite) men mest hade jag velat se Miriam Bryant. Då kom det bara nån jätteskur. Igår kväll var det kyligt och småregnigt mest hela tiden. Himlens portar öppnade sig när Sabina Ddumba klev på scenen. Hon höll liv i tonnisarna medan alla 30++are drog in i öltälten. Vi är gjorda av socker. Eller tycker inte om att bli blöta. Sockertoppar. Jag drog fram min regncape, under vilken både kamera o ryggsäck ryms. Såg väl ut som ett vandrande tält där jag drog fram, men who cares? Varmt o torrt. 

Idag står det en massa trök på agendan. Dammsugning. Kattsand överallt. O eftersom det regnat ett par dagar, även gräs o grus. Drog hem en del igår. Nyklippta gräsmattor och regn... Försöka reda nån ordning i röran av skrot o kartonger. Ut med skiten. Fundera på vad Luna behöver, för nån vecka i stugan. Tjorv. 

Av Kvasthilda - 3 juli 2016 09:00


Eget tema nr 27 Hällregn

185/366


Det har väl varit genomgående i hela landet i helgen...?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards