Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Kvasthilda - 6 juli 2016 16:02

Han ville inte avsluta kvällen, utan lämnade det till en rappare som jag aldrig såg. Han fick avsluta min festival i år och jag hade sällskap av honom hela vägen hem. Ljudet vandrar rätt långt i Kiruna :) 


Lasse Winnerbäck



























Av Kvasthilda - 6 juli 2016 15:54

När Sabina klev upp på Cityscenen började det regna så folk klev in i öltälten i stället o lyssnade. I alla fall folk som var äldre än tonnisarna, såna där 30-plussare :) 


Sabina Ddumba




  






Av Kvasthilda - 6 juli 2016 15:47

Lördagen blev inte just mycket bättre för mig, besöksmässigt, men jag kom ner lite tidigare och fick se några till uppträdanden än på fredagen. Blacknuss spelade en halvtimme innan Eric klev ut på scenen och körde en halvtimme till. 


Blacknuss & Eric Gadd





























Av Kvasthilda - 6 juli 2016 15:43

Ska bildbomba lite. Blev en del bilder på festivalens två kvällar, även om jag missade större delen av fredagskvällen. Trist nog. Nåväl. Några bilder från fredagen blev det i alla fall. 


Backyard Babies

 










Av Kvasthilda - 6 juli 2016 11:16

Dagens tävling i Norrbottensradion handlar om ett samhälle vid vägs ände med en kyrka byggd 1907 som står på samma plats som det gamla kapellet. Jag har aldrig varit dit. Kyrkan är jättefin. O byn ligger vid vägs ände. Den går bara till Kvikkjokk. Fin träkyrka


Luna smet ut en stund igår kväll o for in under huset på tre röda. "Tur att det inte var jag" sa Maken. Nä, hon gick ut på trappen när jag stod i dörren o jag hade inga skor på mig. Innan jag fick på mig dem hade hon som sagt, farit in under kåken. Skulle behöva sätta nät där. Nåja. Hon lär sig. Allt är ju nytt för henne. 

Regn o rusk idag. Men ändå ska hon ut. 

 

Lastbilen har kört sönder några av MINA fina skifferplattor som förre ägaren har lagt i en gångstig genom skogsmarken. *huff* Tacksam för hjälpen men det är så typiskt de där gubbarna, De hade ju kunnat ta bort dem innan. 

O sen har de tagt bort den stora träbaljan som Evi antagligen hade blommor i. I den stod även ett gammalt vagnshjul och en stor knotig stam med grenar stod bakom den - perfekt att hänga fågelmatare i. Var fan är allt det de då? Säkert uppeldat vid det här laget. Han (Maken) sa nåt om att "jag har nåt att visa dig när du kommer. Du kommer att bli glad".. Undrar vad det var då. Inte sjutton var det för tunnan, de bara slet bort när de tog den de där förbannade kontortatallarna. Karlar. KAN DE PRATA MED OSS NÅN GÅNG?!???? *HUFF* 

Av Kvasthilda - 6 juli 2016 09:00


Eget tema nr 29 Skummar

188/366


En bubbla. O en till. O några på det. O allt det tillsammans bildar skum.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards