Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Kvasthilda - 11 juli 2016 22:15

Mmmmmmmmm.... Vi har ätit fågelblöta ikväll. Så gott!!! Propmätt. Idag igen. Igår var det surströmming på Polygripens byabeställning. Mmmm. Kräkmätt. Rapade lök o sillspad på löpande band under kvällen. IDag är det bättre känsla i magen :)  

Catrine o jag har bastat. Myyysigt. Bara med henne. 

Av Kvasthilda - 11 juli 2016 09:00


Tema nr 265 Sjö

193/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 juli 2016 08:45

.. eller nä. Inte riktigt. Vaknade till vid tresnåret inatt efter att ha kommit i säng vid något human tid - halvtvå.... Solen lyste på fönstret i rummet där jag sover. Gult och vackert. Den skiner än och himlen ser ut att hålla sig blå även in såhär på morgonen. Tänkte att det nog är lika bra att ta tjuren vid hornen o kliva upp om vi ska ta oss till Happis o IKEA i morgon. Känner jag gubben rätt, vill han åka härifrån vid sju.... Typ. Senast. O det betyder ju att jag inte kan svamla runt till tre inatt. 


Luna är något stressad efter gårdagen. Gunde, Gunnars (eller nåja, nån av avkommornas) stora o snälla schäfer kom o hälsade på igår. Luna smög på honom från långt håll men blev skitarädd när hon kom närmare o Gunde kom upp ur vattnet igen o katten insåg att det var en hund av gigantisk o något bufflig storlek. Han må vara van med katter, men Luna avskyr hundar. O de flesta andra katter... Jag blev skitförbannad men fick ju inte tag i hunden, där han sprang runt gården o jagade en hysterisk Luna. Han tyckte säkert det var skitkul. De for runt gården några varv, innan hon kom på att dörren stod öppen så hon kunde rusa in. Gunde märkte aldrig var hon tog vägen.

Jag vill inte ha de där monstren på min gård utan deras ägare. Sen spelar det ingen roll att hunden är snäll, att jag gillar Gunnar. Hundfan ska inte vara här utan tillsyn. Det är vår gård o Luna ska kunna vara ute om hon så vill. Än går hon inte från gården utan håller sig kring o under husen. 

Nä, ta itu med den här dagen då. You can call me Al. Nä, inte jag men i radion :) Go'Morron! 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards