Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 juli 2016

Av Kvasthilda - 12 juli 2016 21:21

Blev en roadtrip idag. O jäklar vad långt det är till Haparanda. Vi for rätt tidigt (attans tidigt för att vara jag) o hämtade upp Pigan i Fällfors åsså vidare mot Antnäs (ett snabbstopp hos Carina o lämna o hämta grejer), vidare mot Töre o ännu ett snabbstopp hos Susannah o hämta mer grejer o sen vidare mot happis o IKEA. Pigan skulle köpa skrivbord o köksbord, eventuellt en soffa o kanske en säng. Det blev vare sig skrivbord eller köksbord men soffa o säng följde med i släpet. O jag fick mina hyllgavlar o -plan. Får se om det räcker. Tömde deras förråd på 30cm IVAR-hyllor. Kollade på hemsidan o det skulle finnas 16st kvar med ny påfyllning av 40 nya idag. Var fortfarande bara de 16 i hyllan. Har några liggandes hemma så totalt sett borde det kanske räcka. Funderar på om jag ska måla hyllorna. Det är lite jobbiga "råa" som de är. De vi har, har hållt i över tjugo år utan att oljas in osv, så för den anledningen spelar det ingen roll, men kanske dockorna skulle vilja ha lite färg omkring sig. Förutom möbler av större format blir det alltid nåt. Som jag sa till Kråk, man räknar med det man tänkt sig i möbelväg, så slänger man på en tusing till för allt annat småjox. Tror det blev ett par tusingar tillome... Sängkläder, de självskrivna värmeljusen (givetvis IKEAs vaniljdoftande). Hann inte titta på så himla mycket annat, för innan man kommer till köksavdelningen gnäller den långe... Men en matta följde med. Från barnavdelningen. Den var rosa med nåt mönster i en annan rosa nyans o grågröna kanter och prickar! O ett paket från HUSET. Barnrummet den här gången. En ny plätt (Doktor Fläskkotlett, vilket det inte är, utan IKEAs mjukgris, ett par kultingar till den och ett par nya sagoböcker. Kanske grisen fått kultingar. Min DoktorPlätt är ju borta. HäckVäck bara. Finns inte. O skulle den dyka upp, finns det nu två. Vi ser när jag börjar röja o dockrummet för hyllor o sån't. 

Käkade lunch på IKEA. Brygglunch. Dvs lax o potatis med citron och nån umderbar hemgjord remouladsås med räkor i. Jag bytte de kokta pottisarna mot pommes. Till efterrät en cheesecake med jordgubbsgele. Gådda. 

O provade deras iste. Med tallbarssmak. Det smakade ungefär som det luktar i en bastu. Hahahahaa! Inte det där läbbiga EFTER eler MEDAN att folk bastar, utan den där fräscha tallbarsdoften. Lite häftigt. 

Gubben o Dotra hade ärenden in på Biltema så jag passade på att gå till den stora leksasbutiken... Ja, TrU. En del nya actionfigurer. Köpte ett par dockor o en grej till Unge Herr Ollivander. 

Tillbaks till Fällfors o dumpa hela härligheten hos Dotra o sen hem till Luna. 

O allt detta på sommarens varmaste dag... Nu är det helt vindstilla o sjön rör sig inte med en krusning ens. 

Av Kvasthilda - 12 juli 2016 09:00


Tema nr 240 På jakt

194/366


Men hur hon ska få tag i den där sädesärlan hon spanat in där uppe i trädet, har hon ingen aning om...




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards