Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 juli 2016

Av Kvasthilda - 14 juli 2016 19:26

Det må ha bunklat o bråkat på himlapällen häromdagen men idag var Tor grinig. Herre gud vilken surkart. O Freja kastade vatten till höger o vänster o drog ur proppen fullständigt för det vräkte ner vatten däruppifrån. O strömmen gick o var borta i fyra timmar. Alltid spännande att se hur länge det dfröjer innan det återvänder. 

Väskorna är packade. Allt utom mina teknikgrejer, dator, modem o kameror men dem stoppar jag i ryggsäcken o det tar fem minuter. Alltid det sista som togs ner innnan jag återvände till Äntligen i Boood'n också. Dåvarande Äntligen. De har ju flyttat plejset o jag har inte ens sett nya lokalerna. Hade inte en enda Bodensväng efgter att jag började köra på Narvik. 

Får se om tågen är i tid idag nu då. Ska checka det så vi inte åker till Jöärn i onödan. Kan inte sitta på perrongen i timmar. Maken kommer att vara svintrött, då han normalt ramlar i säng vid nio o mitt tåg går inte förrän 23.39 - om det är i tid... Sen återstår det att se om avkomman med sambo o barn kommer upp i morgon bitti också... De sovere normalt sett längre än jag. Fadern i alla fall. 

O den där jäkla Här&Nu som inte funkar. *grrrrr* Ska man ringa fjärren kanske o se hur det ser ut med trafiken norrut - o om tåget är i tid?? Jävla SJ. Kan kan inte kolla där om tågen är i tid heller. I alla fall inte helt enkelt. Måste folk åka ner på stationerna runt i landet för att veta om tågen går som de ska?? 

Nä. Huff. 

Av Kvasthilda - 14 juli 2016 09:00


Tema nr 157 Kvällstur

196/366


Har hen nån fiskelycka? Efter allt blåsande under dagarna, är det skönt när sjön stillar sig till ro under kvällskvisten. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards