Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 20 juli 2016

bland kurbits o kopparflakes o en o annan pokémonjägare

Av Kvasthilda - 20 juli 2016 22:51

Rätt slutkörd idag. Har ju installerat den där jäkla Pokémon Go! på mobilen o vi har jagat små digitala figurer idag. Har levlat upp från 2 till 6. O fått tag i ett tjugotal Pokémon. Herre gud. Fast mest har vi slösat pengar. Köpt fina saker i och kring gruvbutiken. De hade urläckra örhängen jag föll pladask för men blev snål, när jag köpte en varsin ring åt Dotra o mig. Hon ville ha en i silver o jag en i brons, båda med kopparmärket på. Eller kvinnomärket om man så vill. Jag hade velat ha en av varje, en av varje. Dvs en koppar i brons o en järn i silver. Men nu blev det alltså bara en bronsring till mig. O en målarbok med kurbitsmönster. Och en Falu-dryckessens. Minns inte vad de kallar den där drickan. Den säljs bara via Dalarnas Museum och Gruvbutiken. Pomerans, anis o en massa andra konstiga kryddor. Gott till julsnapsen. Huff.... 

Vi promenerade runt i området en stund o hamnade så småningom hos Janne o Marita på stenslipeributiken. O se på sjutton. Där fanns ju örhängena. Anade att det var deras design när det stod just "lokala stensliperiet" på skyltarna i butiken. O det blev både örhängen o halsband! Urläckra i koppar och lavasten. Hon kan hon Marita! O så fick jag ju bästa kompisrabatten av dem. O köpte en yttepyttig liten elefantberlock i jade. ÄKTA jade. De handlar inte med färgad kvarts... Dessutom spanade vi i stenskålarna de har utanför butiken. Kul med kopparflakes. De sålde dem för en tia stycket. "Man kan göra smycken av dem" sa Janne o tipsade mig hur. Jag dreglade över dem en stund, men lät det vara. Så stack Janne ner näven i skålen o hällde en flock i min hand "Varsågod", sa han bara :) O jag tappade en flisa på backen bland alla stenarna... Hoppsan. "Gör väl nån unge lycklig då", sa jag. Då fick jag en näve till. O apropå ungar... Träffade Viktor också. Raaackarns vad den ungen blivit stur. Sist jag såg 'han' var han en tvärhand hög, nu hade han vuxit om far sin. I morgon ska jag o hans mor göra vägarna osäkra o dra till Hallstahammar. Skoj Skoj. Men det är då det. Sova en stund före det. G'Natt! 

 
 
Ingen bild

Dotra

22 juli 2016 00:39

Fortfarande Viktor, inte Oskar :)

Kvasthilda

22 juli 2016 13:45

*bah*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards