Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 24 juli 2016

*puh*

Av Kvasthilda - 24 juli 2016 20:02

Det har varit galet varmt idag. Pigan o jag har drällt runt på stan en stund o letat diadem. Lillkläppen råkade ha sönder sin mors enda fungerande diadem, "wha'ss a dia-d-um?". Vi hittade ett nytt. I regnbågsfärger... Funkar tills hon hittar ett nytt svart. 


Har inte träffat golfbroder alls. Han har jobbat tills nu o börjar sin semester i morgon. Hela helgen har han tillbringat på golfbanor och krogen. O verandan förstås. Vi har ju varit upptagna med annat. Hoppas hinna se honom i morgon i alla fall. Vi kan ju promenera dit o hälsa på... Tänkte ta en prommis ikväll men mobilen har tagit sån evvinnerlig tidd att ladda - o den är fortfarande inte fulladdad. Vafan?? 


Vill ha ett glas vitt. Eller rosé. Ont om sån't i det här huset. Ett par trefemmor i kylen. Ett Falu-öl och en Oppigårds. Dalabärs. Session Pale Ale. Tror inte jag har sett den i Kiruna. O Falu-ölen finns definitivt inte. 


I morgon blir det att packa om o ner allting som vi inte skickade med Kullen - eller som vi köpt sen han lämnade oss... *huff* Bestämde mig ju för att följa med pigan till Kiruna o fara ner igen på onsdag. Skulle iofs hinna redan på tisdag men det blir lite trångt om tid. 


Fotobackupen rullar på. Jakob undrar vad jag skriver :) Pratar inte så mycket om bloggen utan sa att jag döper mina foton. 


O mamma tjatar om mat. Är nu hungriga? Sugna? Det finns att leta sig. Blablabla. Undrar om jag ska bli sån också....?? 


Alla dörrar står öppna o det finns ingen luft i huset. Varmt. Kvavt. O tjocka täcken, sladdriga lakan på likaledes sladdriga bäddmadrasser. Uppe, i mitt gamla flickrum... (nåja, äldre tonnisrum då, flick-rummet var i en annan bostad - bodde inte här så länge innan jag flyttade hemifrån), där jag normalt sover är det väl som i en bakugn kanjagtänkamig. Pigan klagar högt o brett. 

 

Pratade med Magnus Johansson igår btw.... Mannen med silvertrumpeten. Han o en av killarna i Medina tog sig en Sibyllaburgare efter giget i Dalhalla :)  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards