Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 juli 2016

Av Kvasthilda - 29 juli 2016 23:45

Undrar var kattan är? Satt o pratade med en kompis på facebook när jag anade att hon var in o käkade. Stängde in Tyra i andra rummet så hon inte skulle smita ut igen också. Men Luna var in o vände. Attans. 

Har varit ute med tjejerna idag. Carina o Susannah. Vi möttes upp vid Kupan/Röda Korset i Pite men inget annat är öppet så vi drog till Luleå. Kul att se lite andra second hand/loppisar. Inte mycket i dockväg men jag hittade en del smått o gott till Kackostampen o hans mommo. Ett Duploplan som en unge satt o lekte med. På Kupan i Pite sitter en skylt i leksakshörnan att leksakerna bara är till för försäljning. På det där plejset i Lule (Latinamerikanånting) satt en mamma med sin ettårsknatte i leksakshörnan o han o lekte med grejerna. JAG VILL HA PLANET... Måste jag slita det ur händerna på ungen?? Fanns bara två stolar o gubbar (barn) i planet men det spelar inte så stor roll för vår kotte. Mer för föräldrar o mommo. De skulle i alla fall inte ha planet för de gick ifrån hörnan där o planet var kvr. När jag bar på det lät det nåt från ungen o mamma sa "Du har ditt plan hemma". *huff* 

Nä, ut o hämta in katten innan gubben återkommer. Han har varit med Sven o fiskat idag. Fick en bild på Malå kyrka under dagen. 

Av Kvasthilda - 29 juli 2016 09:00


Tema nr 257 Räddad

211/366


Tänkte ta det under fobi först, men nä. Funderade en stund var den strävsamma spindelmamman kunde passa in. Hon som blev orolig när dukkanten veks upp - eller ner - o hennes babyskydd i dukvecket försvann. Hon rörde sig fram och tillbaks kring dukens kant några gånger, innan hon resolut tog tag i sin blå äggboll och flyttade in den under duken. Babybollen är räddad från alla faror i en öppen värld.  



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards