Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2016

Av Kvasthilda - 19 juli 2016 19:29

Aj aj ont. Fick jävelusiskt ont i bröstet och magknip igår. Det första härledde jag först till dunkadunkat i Dalhalla. Jäklariminbaslåda vad de spelade högt. Längtade bara hem till en säng för att sträcka ut mig vågrätt o få sova. Tog en stund innan vi hittade ut ur Rättvik först o främst. Nåja, hem kom vi. 

Tackolov för öronproppar. Hade ett par extra som SysterYster fick "låna" - nä, vill inte ha tillbaks dem! De var välbehövliga. ZZ Top körde med samma gung de alltid gjort - o gjorde ett extranummer - plus ett till där de avslutade med Elvis Jailhouse Rock, vilket Sambon inte fattade men Broder Karusell sa att den ingår i deras repertoar sedan åratal tillbaks. 

Idag har vi gjort Kupolen. Kullen skulle till Mekonomen - av det blev intet. Barnens Hus/Barnenes Land/Whatever har lagt ner - villet de väl gjorde redan i fjol. Samma i Piteå, är visst bara i Umeå de fortfarande lever. 

Just nu är jag lite slut i luvan. Och ryggen. Mågämnet har väl tänkt packa bilen ikväll o fara. Eller inatt då. Tror de paackar däruppe. Kanske. Hoppas han får med sig allt nu. 

O hoppas Svågern kommer ihåg att ta med sig alla däck när han kör upp Sonens bil. 

 

Av Kvasthilda - 19 juli 2016 09:00


Eget tema nr 30 Prins

201/366


:-*



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 juli 2016 16:03

Ikväll blir det Dalhalla och ZZ Top. De har fotoförbud där ikväll. Fy attan. Lånade Mågämnets lilla kamera för säkerhets skull. Lär ju inte hjälpa mer än en mobil men vi får se... *huff* Tycker inte om. Ungefär som när Dotra var o såg Vampyrerna på Gröna Lund. Där var det också fotoförbud men det var många som hade kamera med sig. Lite skillnad på ett stort nöjesfält där de inte tömmer området före kvällsunderhållningen, mot ett ställe som bara har ett event i sikte för kvällen - och visitering. Svårt att smuggla in en kamera i obefintlig ficka. Man kan ju smuggla in en Ar15, ett par pistoler med extra magasin o knivar i/under en tshirt o ett par jeans varhelst man vill - där visitering inte sker, vill säga. Det var en kille som visade det i en film efter snacket om skjutningen i Florida - att det skulle vara svårt att smuggla in en halvautomat i den storleken. 

O där ringde SysterYster från jobbet. Är du klar? Jao. Kläder på bara. Man svimmar väl av värmeslag med långa byxor o dito tröja men det lär nog behövas ikväll. *urrkk* 

Jaja. Sätta fart o bli klar då tills hon står o gasar utanför dörren. 


Av Kvasthilda - 18 juli 2016 09:00


Tema nr 24 Brokig

200/366


Jag har också fastnat! För de där vuxenböckerna. För målning, vill säga. Inget annat. Brokigt är det. Min första bild är målad i alla regnbågens färger. Eller håller på att målas. Den har kommit längre än så här idag, men är ändå långt från färdig. Brokigt och färgglatt är allt annat omkring också. Grönt o rosa o gult - o en massa andra färger. Gött o glatt. Färgglatt. Brokigt. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 juli 2016 22:19

Eller en sluss och en kupol. 

Vi träffadew ju Sonny o Astrid idag. O Emmely o hennes Tommy. For till Slussvaktar'n o fikade lite. Ungarna busade runt, men mest Astrid. Olve tittade mest på henne o höll sig lite i bakgrunden, sådär lite halvblyg. 

Sen ville SysterYster ha ett par skor o vi drog till Borlänge o Kupolen. Hittade en blond Curvy för 149 så hon fick följa med mig. Kanske ger dockan till Helena i veckan - om vi kommer oss till Hallstahammar. 

På hemvägen stannade vi vid MAX o drog en hampis. Tjockt i magen ännu o klockan är halvelva. Lillskiten vägrar sova. Han var trött för två timmar sen men kan inte slappna av o sova. 

Av Kvasthilda - 17 juli 2016 10:38

Sooooooooool! Den lyser från tussigt blå himmel. Eller om man säger så, blå himmel med fläckvisa grå ulltussar. Grannen klipper gräsmattan. O den är stor. Tar sin tid. 

Idag ska vi fika med Sonny o goa lilla Astrid. Skojsigt! 


Av Kvasthilda - 17 juli 2016 09:00


Tema nr 144 Kattpromenad

199/366


Napoleon, eller Neopokles Tudor, eller i vanligt tal, Neo traskar runt gården.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 juli 2016 10:26


Eldeman är på semester. Nån annan läste upp förra veckans vinnare. Denna regntunga lördagmorgon sitter jag hos SysterYster och löser krysset. Vi fastnade på en uppgift men det ordnade upp sig. Förstås. Det berömda hjärnsläppet. 


Din tid kommer. Så sjunger Håkan Hellström. O det gjorde ju det. Vi fick ihop krysset. 

Stig till toppen av världen
Där änglar leker
Res dig efter varje smäll
Du har en ängel på din axel
Din tid kommer
Din tid kommer


Gitarrgrupper..... The Night Runners spelade Roy Orbison för oss. 

I close my eyes, Then I drift away
Into the magic night. I softly say
A silent prayer like dreamers do.


Then I fall asleep to dream My dreams of you.

In dreams I walk with you. In dreams I talk to you.
In dreams you're mine. All of the time we're together
In dreams, In dreams.

Melodin handlar alltså om drömmar. Men vi behöver bara en till krysset, dröm


Cause when the evening comes
We're like fire in the rain
When the night's begun
Our desire heals the pain
And the dreams we share
They are never gonna fade
It's because of love we're standing here today
We're like fire in the rain
Like fire in the rain

 Mums Sell-Me-Love. Måns Zelmerlöw. 


Sen tar vi nåt annat übersvenskt, Evert. 

Där går en dans på Sunnanö, där dansar Rönnerdahl
med lilla Eva Liljebäck på pensionatets bal,
och genom fönstren strömmar in, från skärgårdsnatten sval,
doft av syrener och jasmin i pensionatets sal,
ja, doft av syrener och jasmin i pensionatets sal.

Till krysset plockar vi ut en


Där på Sunnanö kanske hon får vara sig själv. Laleh

När jag tittar in i ljuset ser jag pusslet som vi lagt
och då faller alla bitarna på plats
Och när jag hör dem säga orden som de många gånger sagt
Så många gånger så man nästan tror på allt
Nä, jag tittar inte ner mer
Jag tittar upp mot himlen
Så, finns det nån här, finns du ens
För, idag ska de höra sanningen
Jag ska aldrig ta skit igen
Jag ska bara vara mig själv
Ba, ba, bara få va mig själv
Jag ska bara vara mig själv
Ba, ba, vill bara få va mig själv


O den där himlen hon tittar mot, den sjöng Kenneth o knuttarna om. Får man ta bågen med sig in i himlen?. Fast Hasse Kvinnaböske ville ju ta med sig sin hund


Efter nyhetspausen fivk vi lite opera med Anna Netrevko och Ronaldo Villazón. Duetten hämtades ur La Bohème


Tillbaka till Eden tillsammans med Ingmar Nordströms. 


Sorry för den... Hahaha. Beyoncé sjöng just Sorry


Vart ska du gå min lilla flicka,
”jo jag ska gå och hämta dricka”
Åt vem då du lilla tärna?
Åt vår get som heter stjärna.
Får jag följa med?
Får jag följa med?
Ja det får du gärna.
Får jag följa med?
Får jag följa med?
Ja, det får du gärna.

O du skriver vi i kryssplanen. 


Danska Lene Siel sjöng Andrew Lloyd Webber - på danska. Kjærlighet, kjærlighet forandrer alt. Love Changes Everything


Östergök är tröstergök. Inte vet jag hur texten går till Gökvalsen men öster är enda väderstrecket som går in i kryssrutorna. 


O i öster är himlen grå. Liksom mot söder och väster. Ha en skön lördag i regn - o solsken! 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards