Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av Kvasthilda - 5 augusti 2016 11:27

En gammal klasskompis till mig kämpar med sin sjukdom. Vi gick en utbildning inom IT tillsammans och hon är en god o glad kämpe. Shoppingmonstret kallade vi henne :) Hon är också kompis med Ålen, som tappade sin far, mor o make inom loppet av ett o ett halvt år i denna vidriga sjukdom. Allt fler verkar drabbas. Kanske många dog av cancer förr också, men det är inte lika vida känt. Eller så stoppar vi i oss mer skit idag än då. Via mat eller luft eller annat. Eller så är det bara "slumpen" som avgör. Min moster, mammas tvillingsyster dog i cancer. Mamma har klarat sig såhär långt. Peppar peppar. Hon har i alla fall inte fått nåt läkarbesked om konstigheter. Å andra sidan måste man ju gå till Farbror Doktorn för det. En av mina bästa ungdomsvänner föddes idag, för 50+ år sen (nåja, 52 då om det ska vara petigt) men hon dog också för snart tre år sen, just i cancer. Familjen hade ett halvår på sig att ta till sig att deras fina goa mamma snart skulle dö. Själv var hon positiv och glad genom sjukdomsbilden - precis som hon alltid varit och som jag alltid kommer ihåg henne. Grattis på födelsedagen, älskade Ingalill! 

Av Kvasthilda - 5 augusti 2016 09:00


Tema nr 164 Landmärke

218/366


Så småningom blir bron klar - o den blir garanterat ett landmärke för hela Ofoten. Den syns vida omkring. I alla fall så länge fjällen omkring inte är högre än bropelarna :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards