Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 augusti 2016

Av Kvasthilda - 11 augusti 2016 14:32

Uff, reklamen var tillbaks igen. Betalt bort den. Bort Bort Bort. 

Av Kvasthilda - 11 augusti 2016 12:01

Vaknade tidigt men iddes inte kliva upp. Hörde att regndroppar föll på fönsterblecket så jag vände bara på mig o somnade om. Vaknade till sen när jag hörde ett himla hallå i vardagsrummet. Svågern på besök. O eftersom jag sover utan kläder.... låg jag kvar o surfade lite på mobilen i stället. Skickade ett mess till Maken o han kom med en morgonrock. Då hade jag redan dragit på mig en kofta o smugit upp i köket. Såg att Svågern satt i soffan så jag höll mig där. Hahahaha. Maken öppnade badrumsdörren så jag kunde smyga in. Så kan det gå. 

Ikväll bär det av mot Narvik en sväng o sen har jag helg. Skönt. 

Av Kvasthilda - 11 augusti 2016 09:00


Tema nr 74 Funderar

224/366


Jag blev lite fundersam när jag såg utliggarna med längsgående trådar, längs E16 utanför Sandviken. Alltså. Det där är ju kontaktledningar! Längs vägen? Fick förklaringen ett par dagar senare, då de i Mitt-Nytt pratade om dem. Ett test görs med att köra lastbilar med strömavtagare, typ. De lär ju fungera på ungefär samma sätt som på järnvägen. Antar jag. Fast utan jordningen som vi har. Läskigt. Ny Teknik. Spännande teknik. Vad gör det med järnvägstrafiken på sikt? Eller vad händer med nedrivna kontaktledningar? Nu snackar vi folk som rör sig omkring dem. Motorcyklister exempelvis. De borde ha en egen väg, vid sidan om... Fast de säger att det är lågström i dem. Samma som i spårvagnar o de befinner sig mitt i stan. Man har tagit det där med hybridbilar ett steg längre. Det är då säkert. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards