Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 augusti 2016

Av Kvasthilda - 27 augusti 2016 10:53

En regnig natt, morgon och förmiddag. Ser lovande ut för eftermiddagen också. Med regn alltså. 


Jag befinner mig i skogen, Far from any road. Eller inte så långt egentligen. Jerry Williams tillsammans med Anna Ternheim. 


Enda djuren som finns här är katta o diverse mygg o en del fågel o fisk. Inga gårdsdjur alls, som kor, tjurar eller oxar. Four Hands gitarrduo spelade Evert Taubes Dra dra du gamla oxe

Allt bakom oxar tio från stadens sus och dus
jag reste klockan nio, mitt mål var Santa Cruz.
Med fyra ton på kärran, gitarren i min hand,
jag spelade för Herran och sjöng om Pampas land.


Mellovinnare sen. The Ark med The Worrying Kind


Marinens musikkår i Karlskrona spelade en march för oss sen. Den var hämtad ur operan De tre apelsinerna


Sanna Nielsen har stått på Skansenscenen hela sommaren och hållit i Allsången. Idag dansar hon bort med någon annan. Eler nä, inte hon, utan den hon sjunger till. 

Säg mig
Säg mig
Säg vad gör jag nu
Vet att jag sårat dig
Så vad gör jag nu
Du dansar bort med någon annan
Vänd dig om och stanna
För jag behöver dig
För jag behöver dig
Vet att det är sent nu
Vill att det ska bli du


Cool Candys tar oss till en Stockholmsadress, Stigbergsgatan 8. Alcie Babs sjöng den i filmen Vårat Gäng. 


Sen blev det väderrapportering i Sommarnatten. Eller. Nja. Snowstorm heter gruppen som gjorde den känd under skoltiden. Min. 

Sommarnatt, när jag svävar fram i mörkret, aha
Sommarnatt, ger en skön highway feelin.
Sommarnatt, när jag glider fram på gatan, aha
Sommarnatt i min jättemaskin.


Missade vilken melodi de spelade, Orsa Spelmän. Har andra gubbar kring mig som inte är speciellt tysta... Eller var. Nu, lagom till krysset slutat har de dragit sig från köksbordet där jag sitter. Tack för kaffet. 


Ålfobi, jag lider av ååålfobi. egentligen heter den All of me, men Lasse o Klasse gjorde ju om den förstås när Trazan och Banarne skulle sjunga in den i nåt av alla teveavsnitt. Eller bara till ett album. 


Så blev det nyheter. Eller nä. Bara signaturen till Ekot ju. 


Det regnar så det bildas stora oceaner på gården. Pölarna är gigantiska. Oceans heter en av sommarens andra plågor, radioplågor. Fast den är bra. Shy Martin och Mike Perry heter de ursvenska artisterna. Han är en av våra nya stora DJs, lagom till Avicii slutar turnera. 


Vi slutar i Goda Grannars lag. Teveserien från sent 80-tal. Också skoltid... Mamma Mia. O Gunnar gick just ut. 


Ikväll blir det kräftor med alla andra goda grannar. Skål på er. 


Av Kvasthilda - 27 augusti 2016 10:31

O där kom den där förbannade strofen igen. Varför ända in i glödheta håvetet fastnar den låten av alla i min skalle, när regnet vräker ner??? Försvinn. Häck Väck. Pouf. Försvinn som en svårfångad Pokémon gör när man helst av allt vill ha den kvar. I ett rökmoln. Bort. Eller för fan. Låt nån annan spela in den så jag kan tvätta bort den äckliga lukten av mannen i hatt. 

Av Kvasthilda - 27 augusti 2016 09:00


Eget tema nr 33 Svartmålad

240/366


Inte så upphetsande va?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards