Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 september 2016

Av Kvasthilda - 5 september 2016 13:26

Hmmm. Undrar var det uttrycket kommer från? Mamma brukar säga det :) Bara för det kom jag av mig alldeles o har helt glömt vad jag egentligen skulle skriva om. Sökte på uttrycket och hamnade i en blogg/artikel, skriven av en professor och det var rätt kul läsning. Jag måste säga att jag säger (eller snarare skriver) hårddra, fast det de facto heter hårdra. Min syster brukar säga huller som buller. Vet inte var hon fått det från. Någon egenkonstruktion antar jag. 

Jaaooo. Just ja. Stopp och belägg. Jag gjorde en sån där knaskoppling bara. Har slut 365or igen :D Tvärnit i fotoarkaden. Nä. Det har jag inte alls. Har bara inte dedikerat bilder till ett specifikt tema. Lite rörigt med färdiga bilder både på Lapptoppen o Bänkburken. 

Hos oss är det stopp om vi får belägg - ning. Brukar säga det åt Maken. "Kan inte du fotografera en sån där beläggning så vi får se hur den ser ut?" Han skakar bara på huvudet... Kan inte förstå varför. *blond* 

 

Av Kvasthilda - 5 september 2016 09:42

Härligt. Vi blir inte utan i år heller. Duktig ponke. Gubben på ett par meters håll. Whaaaaat?

Av Kvasthilda - 5 september 2016 09:00


Eget tema nr 35 Te

249/366


Ett par av mina nya favoriter. Te med chokladsmak. Perfekt när man är sugen på te - eller choklad - o har svårt att bestämma sig. Ett tag var det omöjligt att hitta dem här i Kiruna. Köpte i lilla Kåbdalis - på vägen till eller från stugan, om butiken var öppen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 september 2016 01:00

Ligger i en säng i Narvik o ömsom svettas, ömsom fryser.
Tog en kort prommis innan sängläge för jag såg ett rött gym. Ägaren av gymmet var dock för stor för att kunna battlas o vinnas över av nån av mina o han vägrade alltså släppa in nån mer.
Nu yr mitt puckojag omkring som en äggsjuk höna. En fördel är att man kan plocka Pokéstop flera gånger, fast de egentligen är för långt borta. GPS-mankemang :) (jaja, PokémonGO förstås)
Slipper i alla fall yra runt själv i regn o höstruskiga vindar i natten.
Nä. Försöka sova en stund. I morgon är en annan dag. Fast den är redan här. G'Natt!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards