Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 september 2016

Av Kvasthilda - 6 september 2016 14:40

... det var ju det där med stopp. Loggade in för att länka min 365a, men jag har ju ingen! 

Sitter i svappis o väntar. Vet inte om tåget är klart. Ett par timmar till avgång. Svimmade av på dagbädden här. Har sovit sådär kring fyra timmr två nätter på raken så man är lite mosig. Eller var. Städerskan kom o väckte mig o lika bra var det, annars hade jag väl sovit ännu. 

Kråk ringde, där hon körde hem från ännu en onödig tripp med ett oförättat ärende in till paltbyn. Hennes mobil krånglar efter ett skärmbyte o hade hoppats det skulle fixas på "garantin" hos firman hon gjorde det, men de har haft stängt i flera dagar - o har så fortfarande. Dödsfall eller nåt, som det verkar. På hemvägen körde hon på en plåt o jag hörde i telefonen hur det skramlade. Punka. Ring 999444. Hon ringde sin farbror o han o frun kom till undsättning. De for säkert o plockade bort plåten. Eller så gjorde Carro det sen hon passerat. Kråk känner inte uppsjöar av människor där hon bor, men båda hennes närmaste passerade (nåja, den ena kom ju på inkallning) där hon stod.

Nä, ska man idas leta fram bilder till bloggen, eller sätta sig o läsa lite i stället? Glömde mina andra glasögon hemma, liksom en hel del annat nödvändigt så jag vet inte om datorn är ett bra alternativ. Läser lite i stället. Kanske. Ska se om mitt kaffe går att dricka, annars får jag klampa in på terminalen o hämta lite nytt. 

Av Kvasthilda - 6 september 2016 09:00


Tema nr 119 I blåbärsskogen

250/366


Putte i blåbärsskogen? Njae... Det är mer Tyson i odonsnåren. Den här jycken älskar bär av alla slag och äter med stor förtjusning direkt från riset. Blåbär, kråkbär, odon. Allt går ner i den glupska magen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards