Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 september 2016

Av Kvasthilda - 21 september 2016 23:05

Dunk, dunk, dunk... Nu var det ett lok som passerade o inte de där wärkmästarna som bråkade. Har tagit en lutare, i väntan på att mitt tåg ska bli färdigt. Tänkte, att jag väntar väl in loket då. Måste ju höra när de växlar in det före tågsättet. Vet inte om det var det som hände nu. Får kolla upp den saken. Sån tur har jag nog inte. Brukar kunna bli sent.
O hörde nyheten att två tåg krockat med varann i Öjebyn idag. Undrar vilka förarna var där - o hur fan det kunde hända. Hoppas det går. Bra för dem. Enligt nyheterna hade de tagit sig för egen maskin till ambulansen i alla fall.
Men..... Vilket spår kör de det där loket på...? Jäklar vad det slår o gungar. Hela kåken rör sig ju!
Nå. Strax hemgång. Hoppas jag. Eller inte. Nu backar de tågsättet ser jag. Undrar om de far o lastar nu?? Måste kolla.
G'Natt - till er som får...

Av Kvasthilda - 21 september 2016 11:48

Gah. Orkar inte. Vaknar en andra morgon med blixtrande huvudvärk. En naggande förkylning i kroppen. Sover dåligt. O det fast jag haft två dagar på hemmaplan. Typ. Uppe i ottan på måndan o ett par timmar sen hem, men med återstoden av eftermidda'n hemmavid, kändes det ändå som en ledig dag. O den här dagen är nästan lika ledig den. Börjar först efter 18 ikväll. O sammalika i morrn. Sen är det helg. 

Av Kvasthilda - 21 september 2016 09:00


Tema nr 100 Hjärtan

265/366


Ett av sommarens festivalstånd, här Kirunafestivalen. Såna där fåniga kasta-boll-priser. Vem vill kramas med en hamböjaje? Smajlisarna har fått eget liv de senaste åren och finns även som "mjukisdjur". Kramnallar. Vad man nu vill kalla dem. 

 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards