Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2016

Av Kvasthilda - 12 september 2016 09:00


Eget tema nr 36 Tummen upp

256/366


(y)



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 september 2016 21:20

Fy fasen, vilken tråkig resa. Tänkte lämna en Pokémon i Porjus men innan jag kom dit regnade det o väl där var gymmet fullproppat av blåa gubbar. Ensam rår jag inte på dem så jag struntade i det. Sen har det regnat. O regnat. O regnat. Man har fått gira mellan vattenpölarna så gott det har gått. Fy fan. 

Väl hemma såg jag att "mitt" gym var rött. YAY! Tyvärr Level 3 med tre gubbar i, så jag battlade lite. O vad händer då? Ensam som jag är kommer det en liten skitbil med minst två personer i. Blå... Hade inte en chans att hinna få in nån av mina för de tog över. *bah* Ensam är inte stark. 

Nu sitter jag med en kopp varmt chokladté och en nytinad brödskiva från bageriet i Kåbdalis. 6,5 timme till tatoo. 

Av Kvasthilda - 11 september 2016 09:00


Tema nr 114 Höstmorgon

255/366


Purfärsk, för omväxlings skull. Fotat vid halvsju i morse. Jägarna var lite senare ute idag och jag klev upp när Maken gick ut. Har väntat i några dagar på att få den här dimmiga bilden, idag kom den! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 10 september 2016 11:26

Blev lite upptagen efter krysset var klart :) Dottern är på väg så jag tände en brasa ute i eldstaden i väntan på henne. Hoppas jag fick med alla uppgifterna nu. 


Vi började i en schlager. Linda Bengtzing och Markoolio levererade ett tvättäkta schlagerrecept. Värsta schlagern


Lite annat på bonnvischan i Småland. Astrids Alfred sjöng om att vara Fattig bonddräng. Idag hörde vi inte den versionen utan bara Georg Riedels musik från densamma, med Malmö symfoniorkester. 


Vi ger oss ut i världen och drar till Frankrike. En av mina favoritfilmer. Kan ha en del med snyggingarna som spelar De tre musketörerna att göra. Kiefer och Charlie. Åsså Chris, fast Kiefer är mer min kille. 

Let's make it all for one and all for love.
Let the one you hold be the one you want,
The one you need,
'Cause when it's all for one it's one for all.
When there's someone that should know
Then just let your feelings show
And make it all for one and all for love.

Bryan Adams hade med sig Sting och Rod Stewart i sin egen lilla musketörtrio


Känner ni Fia Jansson som bor uppå Söder
hon har förresten två stycken vindögda bröder
en av dem heter Hammarlund, en heter Schröder
här ska ni se ett hjärta som klappar och blöder

Fia flyttar in i kryssplanen. 


Snoddas. Ja, jisses. Bandykungen var med i ett av Hylands många teveprogram. Han spelade sin Flottarkärlek men vi fick ju inte höra hans Haderian hadera.... Vad är en melodi utan refrängen? Som en parentes kan ju tilläggas att den inte var med alls från början, utan skrevs in senare. 


Han kommer ju från de djupa gästrikeskogarna, Snoddas. Är själv i skogen men här är det helt vindstilla idag. Inga vindar som viskar mitt namn här inte. Vi hörde karaokeversionen av Pontares När vindarna viskar mitt namn


There goes my reason for living
There goes the one of my dreams
There goes my only possession
There goes my everything

Elvis. På svenska heter den Han är min sång och min glädje


Vad han (Elvis eller "Han", vilket du vill) är, är ingen Herre i frack. Lennart Palm spelade melodin som många säkert hört sjungas med Gösta Ekmans röst. 


It's all about the games. En fd friidrottare gjorde årets OS-låt. John Lundvik. 


Jag vet ett litet hotell som har ett Wienerkapell. Jules Sylvain. The Steelmen spelade på sina stålguror. 


O, vad det låter bra, det är O-et i bom-et som gör'et... Bom, Tjoff, Poff. Magnus, Brasse och Eva. Givetvis ur barnens egna alfabets- placerings och räkneprogram mm, Fem myror är fler än fyra elefanter


Omaka par. Så heter teveserien nästa kryssbidrag hämtades från. Signaturmelodin från sextiotalet. 


O med det var dagens kryss klappat o klart. 


Av Kvasthilda - 10 september 2016 09:00


Tema nr 223 Pastell

254/366


En favoritglass, tyvärr utgången, som så många andra av mina favorit-Magnum. Butiken i Långträsk hade dem kvar långt efter att de försvann, men nu är de slut, även där. Hallon. Gott, så gott. O kaffe i bästa Barbiemuggen!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 september 2016 09:31

Tiden står still. Bokstavligen. Klockan har stannat och vägrar fastna på ett klockslag. Vi har en digital klocka som styrs efter radiovågor. Den hittar inget att nåla fast på, så den snurrar bara runt runt runt. Kanske tiden går för fort? Den kanske inte står still? 

Sitter i stugan tillsammans med, i tur, Vaken, Morgon och Förmiddagsprogrammen i P4. Med sedvanliga störningar i radion. Makens dator stör ut den fullständigt. Jag fungerar som antenn ibland o som totalt störningsverktyg vid andra tillfällen. Fullständigt inkonsekvent. O jag funderar också var strömkabeln till min kryssradio är. Köpte en träfärgad till stugan i samma modell. Den har fack för batterier, men går oftast på ström. Den jag har hemma har, enligt vad mitt ihåliga minne säger mig, aldrig haft en strömkabel. Den har dock hål för't så frågan är var fan vi gjort av den. Vi - som i jag. Onstigt är ordet. Nä. Konstigt sa jag. 

Det är lite kyligt så jag myser på i stugan med en tänd brasa och lite värmeljus. Skönt att bara vara. 

Av Kvasthilda - 9 september 2016 09:00


Tema nr 198 Mångatat

253/366


En, inte så imponerande måne, men en mångata lämnar den ifrån sig i alla fall. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 8 september 2016 09:53

Just ja, har ju inte lagt in nån ny. Loggade in för att länka min 365a men jag har ju ingen. Nåja. Får hoppas det ordnar sig i helgen. Drar till stugan nu. Lämnar katta hemma hos Junior. Ids inte släpa henne för tre nätter. O det är hundar i hela byn. Nä. Hon får stanna hemma. 

O jäkla pack. Det där Kattugänget har tagit över två gym i stan. I-g-å-r insåg vi varför, pigan o jag. Eller hon gjorde o informerade mig. Man får ju för sjutton Stardust o Coins om man gymmar o det har vi helt missat. Nåja, man kan inte veta allt här i världen. Inte undra på att de stoppar in en liten skitPokémon på 140CP bland de andra på 1800+. De får ju sin bonus ändå. O ju fler gymande Pokémon du har, desto mer Dust o Coins får du. O Stardust behövs för att ge dem bättre CP/HP. Se där. Man lär sig nåt hela tiden. O PokémonGO är för alla! GO GO GO! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards