Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2016

Melodikrysset v 43, 2016

Av Kvasthilda - 29 oktober 2016 15:31

"En stund senare". Löste krysset i direktsändning idag, men jag jobbar så den här biten har fått ta lite tid. Sitter just nu på ett hotell i Gällivare o skriver. Ska dra igång krysset igen så jag får höra det igen. 


Vi började i alla fall dagens kryssövningar med att lyssna till Niklas Strömstedt där han ställer frågan, Varför e du i Göteborg? 


Där fanns Kurt Olsson och hans Damorkester också och hans kära Gudrun spelade triangel. Han efterlyste personen som snodde den gröna väskan igen. Vet inte vad som fanns i den som var viktigt för det förestående giftermålet, men nåt var det. Ringen kanske? Eller kostymen. 


Sen kom en sån där Eldemandubbel. Magnus Johansson med silvertrumpeten spelade Ave Maria och Lennart Clerwall gick i ABBAs fotspår med Ring ring


Vi bytte Lennarts ensamma gitarr mot en hel grupp av detsamma. Spotnicks spelade en aktuell artist. Tommy Nilsson var huvudperson i årets första avsnitt av Så mycket bättre, fast jag har inte hunnit se det än. En dag, gjordes av Freddie Wadling. Hörde den på radion häromdagen o jag blev så glad när jag förstod att han hunnit vara med o spela in låtarna till skiva innan han så hastigt dog, strax innan teveinspelningarna på Gotland. 


Behåll ditt huvud. En rätt klok uppmaning. Laleh


Lars Roos spelade en låt av Åsa Jinder och Cajsastina Åkerström, Av längtan till dig


Efter nyhetspausen gick vi på opera. Vi hrde en del av ouvertyren till Barberaren i Sevilla av Rossini


Laila Westersund talade sen om för oss att Körsbär måste vara söta


Vi fick sedan en fransk melodi, som lika gärna kunde ha varit svensk eller grekisk. Nej, inte det sista. Walter Scholz spelade dagens andra trumpetnummer i My Way


Sedan hörde vi Rytmen från Hawaii, saltstänkta från blå vågor. Yngve Stoor sjöng en av sina många melodier från Hawaii. 


Inte varma havsströmmar på Hawaii, men väl vår svenske Strömmer haffade en man på Arlanda 1965 och intervjuade densamme vid mellanlandningen. Cassius Clay hette han en gång i tiden men bytte sedan namn till Muhammad Ali


Långt dit men Maxie Priest säger att Once again it's summertime. Vi är mer vana att höra den med Elvis röst i Love me tender


Dagens kryss slutar i Utanmyra och Visa därifrån. Malena Ernman sjunger så vackert så änglarna gråter. 


O där är mina axlar slut för bordet här är inte optimalt att sitta vid. Kanske om man är tre år och stolen inte faller så långt ner.... Nu ska jag ta en promenad o se vad Gällivare har att erbjuda i små digitala monster. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards