Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2016

fram o tillbaks

Av Kvasthilda - 30 oktober 2016 09:58

En kompis ondgjorde sig över mediernas (o vanligt folks) konstanta påminnelser om att klockornas återställningspunkt just passerat - eller i det fallet skulle komma att ske. Kompisen menar på att gemene man har en klösbräda o har man bara rätt inställningar på telefonen ställer den om sig själv. Min gjorde det. I år. Men alla andra klockor då? Köksklockor. Farfars gamla dingdongklocka? Gökuren? Äggklockan? Nej, inte den. Micron? Väckarklockan för den som fortfarande använder en gammal - som min far. Nä, nog är det många som fortfarande använder analoga klockor som kräver handpåläggning. Jag ska ta ett varv runt huset o titta till alla klockor som inte fått det. Har en intill mig som går en timme fel. Bilens klocka fick gå på sommartid hela förra vintern. Nu tror jag att kan jag fixa det. Instruktionerna till den är för en nyare modell - med knappar - inte vridpinnar. Mobilen ställde som sagt om sig utan besvär. I år. Nåt tidigare år har den inte gjort det. Såg en blänkare på nylleboken om det. Dina minnen. Mmmm. Viktiga minnen. Jag kom hem efter två inatt, typ halvtre. Dvs när jag kröp i säng slog klockan - 02.00 Väntade in normaltiden innan jag slog igen de sjögröna. Fint när tekniken funkar som det ska. 

Jag måste försöka hitta på några fler tresexfemmor också. Behöver minst fyra till före månadsskiftet. Får hitta på nåt. Ta ett djupyk in i arkiven. Även om solen skiner idag har jag noll o ingen inspiration att hitta på nåt. För mycket skit som pågår runt om i min och hela världen.

Nånä. Kaffet kallar. Har hällt det på termos så det kallnar i alla fall inte. Nåt positivt :)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards