Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 januari 2017

Av Kvasthilda - 11 januari 2017 10:59

Go'Morron. Go'Midda'. Godda'! Allt beroende på vilken sida av dygnet man jobbat då. Själv skulle jag ut om ett par timmar men kollade om mobilen behövde laddas o såg ett missat samtal och två epostmeddelanden. Jaha. Inställt. 


Luna klagade lite över kattlådan, genom att krafsa på garderobsdörren intill så jag har gjort ren den o skurat överdelen. Måste ta itu med bottendelen också vid tillfälle. Den är läskig. Hon pinkar långt upp efter väggarna. *yech* 


O nu kanske jag hinner leta lite fotomotiv också. Till helgen ska svägerskan firas så då blir det inte mycket annat. Grattis finns ju alltid. Hakar på kanske. Räddningsplanka? I centrum? Man kan alltid snurra till det lite. Vi får se vad jag hittar på. Nåt omöjligt tema ska man väl hitta nåt att fotografera till. Eller något helt självklart. 


Torr i näsan. Jäkla kattsand att damma! Man blir torr in i själen när man håller på. 

Av Kvasthilda - 11 januari 2017 09:00


Tema nr 35 Bubblor

11/365


Men jaha, dockor igen. Vad har nu de där med bubblor att göra? Jo, det ska jag berätta :) Just den här typen av dockor kallas Bubble Cut, på svenska bubbla. Bobfrisyr om man ska vara petig. Frisyren som gjorde Jackie Kennedy till stilikon. Barbie här, är från tiden kring 1964-65 och en av de mest sålda dockorna i Sverige. Kanske inte de rödhåriga, lika mycket som de blonda. Rött hår har aldrig varit populärt i Sverige men jag älskar dem, och deras eldigt röda hår! Dessutom fanns det kanske en rödhårig på tre blonda dockor, så de har alltid varit färre i antal. Vänstra dockan i bild har kvar sin originalfärg i sminket medan tjejen bakom, till höger har fått nytt läppstift i en bubbelgumrosa färg. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 januari 2017 00:05

Sitter i natten o funderar på fototeman. O ser när katthåren flyger omkring tangentbordet..... I bakgrunden snurrar Spotify med Weekly-listan. Tusen och en natt.... Ja, vad säger man om det? Ska ha ett sagotema. Varför inte sagan om Shehezerade och hennes arabiska prins då? Såg henne passera i nån facebookgrupp, men jag har dockorna i box. Vill gärna ha henne lös också - men än mer hennes prins. Inte så sugen på att deboxa mitt set.  

 O herre gud. En gammal Amazon. Svenne Rubins. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards