Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 19 januari 2017

galet är ordet

Av Kvasthilda - 19 januari 2017 11:40

Bestämde mig för att ta mig en lugn förmiddag, stoppa fötterna i ett skönt fotbad med grönsåpa o grovsalt. O bara vara. Skönt. 

Sitter samtidigt o kollar på bilder för att försöka få ihop lite 365or. *urrk* Kokade mig lite kaffe o satte mig vid datorn en stund o fastnade i filmer om folk som såg för första gången - o hörde för första gången. Eller såg ordentligt. De hade nån form av ledsyn innan. men ett par specialglasögon hjälpte dem att se världen på en liten skärm. Lite som 2016 års julklapp, VR-glasögon, på riktigt. Men vad jobbigt att ha dem där hängande för ögonen hela tiden... 

O tack vare alla goa historier glömde jag kaffet så pannan hann slå av. Tog lite längre än 30 minuter. Fan. Måste nog koka nytt. Eftersom jag aldrig hastdricker kaffe, kallnar det ordentligt innan sista klunken är intagen o jag avskyr kallt kaffe. Fattar inte de som dricker iskaffe - om det inte är Starbucks Cappucino från matbutikerna. *blä* Nä, måste slänga på en ny panna. Får bli när fossingarna fått sitt. Får klara mig till dess. 

O vad var det för tok jag hörde på nyheterna? Det kalla kaffet sköljde bort minnet. Va?? Hallå? Vad var det? Joooo. 

Vi återgår till USA o de galenskaper de håller på med där. Hur ofta hittar du en grizzly i en skola?? Trumps utsedda utbildningminister har ju inte hjärnan iskruvad åt rätt håll. Jag är rädd för amerikas framtid. Maken pratade igår om nån spåkärring som sett många av de saker som hänt de senaste åren. Hon hade förutspått tsunamin. Hon hade förutspått att den 44e presidenten skulle bli svart. Och att han skulle bli den sista. Presidenten? Eller den siste svarte? Det senare har jag svårt att tro - hur korkade många amerikaner än är. O jag har slängt ut en massa vänner från facebook. Många republikaner är kvar, men de är inte så utåtriktade politiska o man måste ju få rösta på vilket parti man vill, typ. Men de som är uttalade Trumpanhängare - med alla idiotier o memes det medför, har rakats ut. Det är skrämmande hur trångsynta och vidrigt alla dessa "patrioter" är och beter sig. Hur de inte kan hålla fram sin egen syn utan att trycka ner andra. Att de anser att Obama är det värsta som kan ha hänt USA. Say what? Vilken värld lever de i? Att de tycker att Michelle är en skymf mot stolen hon suttit på. Hmm. Ärliga, öppna, raka människor. Människovänliga. Ödmjuka. Sympatiska. Empatiska. Tydliga. Ingen av de egenskaper man kan lägga på kommande administration. Inte en enda av dem hittar jag att lägga på de nya, från allt tok jag har hört och sett. O de, liksom vår SD-svans, pratar om PK-media o gud vet vad. FOX o Breitbart? Tabloider säger jag. Åsså har vi alltid Twitter som förser oss med viktiga nyheter från Pres-El. Förlåt Kal-El, ska inte blanda ihop honom med dig. 

Inför mer kristendom och vapen i småskolorna ni och privatisera allt. Det blir nog bra.  

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards